/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Hvor kan jeg købe sojabønner?
Fra : gxu2002
Vist : 9214 gange
500 point
Dato : 19-04-06 15:26

Jeg vil gerne lave tofu med sojabønner. Men P. Brøste, som jeg mange år siden havde handlet med, forhandler ikke længere sojabønner. Den nye medarbejder, som jeg talte med, viste heller ikke, hvilket firma der har overtaget den del af forretningen. Jeg håber, at der er nogen herude der evt. kan fortælle mig, hvor jeg kan finde en sojabønner forhandler på Sjælland. Det skal være rå, altså ikke ristede sojabønner, helst være canadisk. Jeg regner med at bestille 1-2000 kg pr gang.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 19-04-06 16:40

Du skal tage fat i Central Soya i Århus, som er en af verdens størst producenter af soya.

Smut forbi deres hjemmeside:

http://www.centralsoya.com/

Her finder du et tlf. nummer så du kan få fat på en sælger, Brøste har formentlig købt fra Centralsoya, så hvis du er heldig er der måske en besparelse.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-06 18:43

Skal du bruge mellem

Citat
Jeg regner med at bestille 1-2000 kg pr gang.

2000 kg sojabønner!!!!!!

Held og lykke med at finde en forhandler

Kommentar
Fra : gxu2002

Dato : 21-04-06 14:34

Central Soya er ikke interesseret i at sælge i så lille mængde

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 21-04-06 16:33

For det første - Central Soya er ikke producent,
de importerer blot!

Vi laver selv tofu af sojamælken,
og vi laver sojafrikadeller og mange andre herlige ting!

Vi fik selv tidligere i sække fra Holland via fragtmand,
men her i landet har vi tidligere købt hos Nutana,
de har nogle meget fine 10 kg plastsække

De sælges ikke i butikkerne
du skal snakke med dem direkte

Mvh - Svend-Erik
www.japanskedanmark.dk

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 21-04-06 16:33

For det første - Central Soya er ikke producent,
de importerer blot!

Vi laver selv tofu af sojamælken,
og vi laver sojafrikadeller og mange andre herlige ting!

Vi fik selv tidligere i sække fra Holland via fragtmand,
men her i landet har vi tidligere købt hos Nutana,
de har nogle meget fine 10 kg plastsække

De sælges ikke i butikkerne
du skal snakke med dem direkte

Mvh - Svend-Erik
www.japanskedanmark.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-04-06 16:53

Men mon ikke gxu2002 har lavet en skrivefejl, for 2000 kg det er da noget af en slat

Kommentar
Fra : gxu2002

Dato : 21-04-06 19:50

Hej ans,
Det dér med 2000 kg klasse passer. Dengang jeg købte hos P. Brøste for ca. 10 siden, var der i 50 kg sække. Som sagt forhandler P. Brøste ikke længere soyabønner.
Jeg har hørt, at der kan også købes i Helsingborg. Men jeg kender ikke forhandlerer i Sverige. Er der nogle, der kender forhandlere i Sverige i Skåneområdet?
P.S. Soya Central er kun interesseret i at sælge soyaprotein, som jeg desværre ikke kan bruge. .

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 21-04-06 21:40

Jeg snakkede med en af mine kollegaer, som vidste at vi tidligere har fået Soja bønner, fra DLG.

Du kan starte med at ringe til Axelborg (DLG's hovedkontor) 33 69 87 00, så kan de hjælpe dig videre.

Selv om du kun skal bruge 2 MT, skulle det nok være muligt, det koster bare det mere.

Kommentar
Fra : gxu2002

Dato : 21-04-06 21:44

Hej Thulin,
Tak for oplysningen. Jeg vil prøve at ringe til DLG på mandag.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-04-06 01:47

det var ellers lidt af en portion..
i må sørme få godt ondt i maven af alt det soia....man prutter godt og grundigt af det, så der kan da ikke lugte særlig rart hjemme ved jer...øhhhhhhhhhhh!!!!!
har i så meget plads?
ciao......miss.j.
undskyld min sarkasme, men jeg synes nu det lyder lidt rigeligt....2 tons, det er nu pænt meget...

Kommentar
Fra : gxu2002

Dato : 22-04-06 07:55

Det er til en produktion. ikke til hjembrug. :)

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-04-06 14:28

jah...det havde jeg nu også regnet med...men det lød nu alligevel så skægt med alle de der kiloer og alle de prutter der vil komme ud af det...
god weekend..

miss.j.

Kommentar
Fra : gxu2002

Dato : 22-04-06 17:21

Når man omdanner sojabønner til tofu, dannes der ikke mere prutte. Det er rigtigt at 1000 kg er stort parti.