/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tror det er dysen (Dr. Big)
Fra : dayworker24
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 18-04-06 22:28

Jeg har en dr big, og jeg tror dysen er for stor.

Fordi

den er svær at starte (lugter lidt af benzin). Når jeg tænder på elstart starter den op i 0.5 sek eller sådan noget, og det gør den måske 3-4 gange.
og så starter den.

Jeg kørte ca. 8 km, og så var jeg hjemme, men jeg lod den stå i tomgang. Den begyndte at gå ud, og nårjeg prøver at tage bund gassen går der ca 3-4 sek før den begynder at trække.
Jeg tog ikke bundgas fra hver gang den stod i tomgang, men også når den stod på 2200 omdrejninger.

Hvad kan det ellers være.

1. Har det orginale luftfilter på .
2. Der er ikke tundele på.
3. der er pillet lidt begrænsninger.
4. den kører ca 50-60.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-04-06 22:33

Det kan være utallige ting, men har den ikke kørt fint før med den dyse?
Noget tyder på dårlig tænding, defekt tændrør.
Eller defekt membranplader.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-04-06 22:37

har lige fået nyt tændrør i.

vi har haft tændingen skildt ad, og givet det silikone (det virkede)

hvordan kan det være membranplader???

forresten den sluger meget benzin (synes jeg)

den kører omkring de 15 til 17 km på literen tror jeg nok.
hvad burde en scooter kunne kører på literen???

den har kørt de 13500 km

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-04-06 00:21

vi har haft tændingen skildt ad, og givet det silikone (det virkede) Nå så er alt jo godt.
Den burde køre omkring de 22
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 19-04-06 16:31

hvad kan så gøre at min kører 15 på literen.

kan det være dysen?
luftfilteret er renset.

hvad ellers

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-06 19:03

Det er da mulig at dysen er for stor, men så skulle den jo 4-takte ved topfart?
Nu kan man heller ikke sige nøjagtig hvad den skal køre pr. liter, for det afhænger også af rigtig mange andre ting, som giver størrer forbrug:
Mange starter, og korte ture.
Meget tomgang, og holdende ved lyskryds
Lavt dæktryk
For tæt luftfilter
Dårlig gnist, dårlig tændrør

Desuden skal benzintankning af liter, og km-tæller måles meget nøjagtig, og flere gange.
Og ikke: Tror jeg nok "den kører omkring de 15 til 17 km på literen tror jeg nok."
Man skal ikke tro, her i livet, man skal vide

Hovedsagen er dog at den starter og trækker godt, og det gør den jo efter:
"vi har haft tændingen skildt ad, og givet det silikone (det virkede)"
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 03-06-06 23:09

den starter fint nok nu, men jeg fandt ikke rigtig ud af hvad der var galt.

men den kører fint nu (den tar tog meget benzin)