/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Olivetti Fax-Lab 200
Fra : bbn
Vist : 748 gange
100 point
Dato : 03-12-02 20:21

Har netop erhvervet og installeret en Olivetti Fax-Lab 200.
1)Hvordan indstiller jeg den til bylinie-tilslutning med pulsopkald?
2)Hvad betyder PSTN?
3)Hvorfor kan nogle af husets telefoner ikke modtage opkald, efter at faxen er blevet installeret? (Jeg har ISDN)
Med venlig hilsen bbn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-02 22:08

"bbn" <bbn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:6j7H9.55192$HU.3757108@news010.worldonline.dk...
> Har netop erhvervet og installeret en Olivetti Fax-Lab 200.
> 1)Hvordan indstiller jeg den til bylinie-tilslutning med pulsopkald?

Øhh! Pulsopkald det tror jeg ikke du skal bruge, du har noget ISDN udstyr
der omsætter digitalsignalet til analog signal, og det jeg udstyr kender til
skal bruges med toneopkald, så det vil jeg tro at du også skal.

> 2)Hvad betyder PSTN?

Public Switching Telefone Network = en almindelig (analog) telefonlinie.

> 3)Hvorfor kan nogle af husets telefoner ikke modtage opkald, efter at
> faxen er blevet installeret? (Jeg har ISDN)

Godt spørgsmål, men sandsynligvis fejlmontering.

Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-02 22:32

"KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ded1d04$0$47072$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Øhh! Pulsopkald det tror jeg ikke du skal bruge, du har noget ISDN
udstyr
> der omsætter digitalsignalet til analog signal, og det jeg udstyr
kender til
> skal bruges med toneopkald, så det vil jeg tro at du også skal.

Forekommer mig at Eicon Diva'en kunne klare pulsopkald, men gider ikke
lige til at finde en frem og teste.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : bbn

Dato : 03-12-02 23:34

Det er min teleudbyder, som oplyser, at jeg skal bruge impulsopkald. Det skulle have noget med centralen at gøre. Vi er LAAANGT ude på landet...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-02 00:50

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3ded22c6$1$47404$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
..
>
> Forekommer mig at Eicon Diva'en kunne klare pulsopkald, men gider ikke
> lige til at finde en frem og teste.
>

Eicon Diva kan godt klare pulsopkald, jeg har prøvet.

Mvh
Fuzzbox

Accepteret svar
Fra : Hartmann

Modtaget 100 point
Dato : 04-12-02 07:52

Hvis du har ISDN kan du ikke være så langt ude på landet, og så er forbindelsen kun Analog hen til din N/T box/A/B box.
Max afstand fra central udstyr er ca 6,5km når man kører ISDN , dog kan der opsættes regeneratorer så afstanden kan øges, men det har ingen betynding for om der skal vælges Tone eller puls signalering. Så altså lad du bare din FAX stå til Tone signalering.
Ang tlf der ikke virker, hvis de ikke ringer ved opkald skyldes det at du har for mange analoge tlf på din A/B port, mange typer kan kun drive 2 til 3 analoge tlf.

Det kan du jo så belære din udbyder om.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : bbn

Dato : 04-12-02 10:31

Tak for svaret Hartmann. Kh. bbn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-02 19:53

"Fuzzbox" <fuzzbox1@lviv.dk> skrev i en meddelelse
news:3ded4341$0$47057$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ded22c6$1$47404$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> .
> >
> > Forekommer mig at Eicon Diva'en kunne klare pulsopkald, men gider ikke
> > lige til at finde en frem og teste.
> >
>
> Eicon Diva kan godt klare pulsopkald, jeg har prøvet.

Jo, det er rigtigt nok men så kan der ikke bruges tonesending, det er enten
eller.(Sådan var det med den jeg engang prøvede med, det er muligt at nyere
modeller kan begge dele samtidig)
>
> Mvh
> Fuzzbox
>