/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvad med min Citroën AX 1.1?
Fra : wezzler
Vist : 824 gange
250 point
Dato : 18-04-06 20:08

Hey

Jeg er studerende, der har en Citroën AX 1.1 te. Købte den ca. 5 år siden for 11.000 kr.
Problemet består i, at den skal til syn her til efteråret og jeg kan kun bruge den til august - derfor vil jeg gerne have det bedste ud af den..... Det gælder så også, at hvis jeg kan få en skilling for den, ved at slippe den tidligere.

Den er fra 1990 - kørt 310.000 km - har en lang flænge langs nederste del af forrude (ej i vejen for syn). Ellers okay stand - kører ok - ikke rigtig noget rust. Om den kan klare syn, aner jeg ikke. Men plejer at smide 4.000-5.000 kr hver gang.

Skal jeg beholde den så længe som muligt og derefter skrotte den(hvad får man for det?) eller sælge den (hvad er jeres prisidé).

Håber I har nogle gode råd!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-04-06 20:24

Jeg tvivler på at du kan få penge for den, så behold den så længe du har lyst til at putte penge i den.

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 18-04-06 20:31

Hvor i landet bor du?
Min lokale(Dronninglund) hugger giver 1250 kr i hånden for bilen.
Og han henter på adressen, hvis æsken ikk kan køre mere.
Tag tlf og ring rundt. Der er mange penge at tjene, ved at finde den rigtige.
Husk at spørge hvor mange penge du får i hånden. Nogle giver 1700 kr, men glemmer fradrag for dit og dat, fradrag for miljøbehandling osv = rest 300 kr

Jeg har personlig afleveret ca 20-25 biler til huggeren gennem årene, så jeg kender huggertrickene.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-04-06 22:00

Du kan syne den og se hvad du får af mangler. Hvis den er nysynet så får du flere penge for den.
alimak

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 250 point
Dato : 18-04-06 22:45

Du får kun huggerpris for den nu, så hvad med at bruge de 400kr til syn, for at få en klar melding om hvad der er galt. Forruden uden for synsfelt betyder ikke noget.
Det er værrer med bremser og bremserør.
Når den er nysynet, skulle den kunne koste 7000-8000kr, da mange står ved forhandlere til 11000.
Så 7000 ved en hurtig handel ville mange godt give.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 19-04-06 02:27

Som du beskriver bilen, skal du få et rep.-tilbud fra en mekaniker, (jeg har en god og billig citroenmekaniker nær Køge, hvis du er dér i nærheden)

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 19-04-06 11:54

Okay - tak for svarene!

Jeg er også begyndt at overveje, at man jo også får forsikring og vægtafgift tilbage.... ikke meget, men værd og tage med....

Jeg tager til udlandet, så derfor vil jeg ikke selv kunne håndtere syn og salg af bilen - og ville ikke være glad for at andre skulle stå med problemerne.....

Jeg bor i Århus!

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 19-04-06 14:05

Hejsa.
Først; Du kan få 1250.- alle steder i landet, osse Århus! Hvis du sælger kan du få et par tusinde. Hvis du repper og syner, kan du få 7-8000.- .
Hvis du vil sælge NU, vil jer gerne give kr.2000.- for den! Kan nemlig bruge den til reservedele!
PS. Jeg bor selv i Århus!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-04-06 20:42

Det kan næsten aldrig betale sig at syne en bil inden man sælger den, medmindre man kan lave arbejdet selv.

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 19-04-06 21:10

BertelBrander; Det er jeg DYBT uenig med dig i!! Har selv gjort det flere gange, med en større fortjeneste, end hvis jeg bare skød den af uden syn! Folk er tit bange for at købe biler der skal synes!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-04-06 22:08

Nocom
Jeg er helt enig med dig.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-04-06 22:09

Nocom
Jeg er helt enig med dig.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 21-04-06 12:51

Tak for svaret pallebhansen.

Indtil videre beholder jeg den..... kan vel få et par tusinde ud af den lige nu...

Ved så ikke om det bliver relevant med syn om et halvt år.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 21-04-06 12:57

Men nocom, jeg vil da lige tænke over dit tilbud, da jeg jo sparer både udgifter og får de betalte forsikringer tilbage

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 21-04-06 14:52

Det er jo det du gør! Men please. Vent ikke for længe, da jeg står og skal bruge én NU!

Du får cool cash. Og det ligeså snart du siger til!