/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Garanti ved køb af mc i udland
Fra : sanne36
Vist : 373 gange
100 point
Dato : 18-04-06 19:48

Jeg overvejer at købe mc fra england,men hvordan med betaling og hvis den ikke er i den lovede stand osv kan jeg så sende den retur uden at få penge i klemme ?

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 18-04-06 20:07

Hej,

Handel i udlandet er altid forbundet med en vis risiko...specielt hvis du handler med private. Handler du med firma så kan du måske aftale et eller andet...men jeg vil mene at den eventuelle besparrelse lynhurtigt bliver spist op i fragt frem og tilbage, hvis noget går galt. Der er eksempler på folk der får betalt for en MC de aldrig får!! Hvis du ikke har gode kontakter i England, så handle her i DK.
Held og lykke med køb af MC.

MVH
www.dinmc.dk

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 18-04-06 20:18

Hvad er det for en mc? Er det en "ældre/klassiker" måske endda en veteran?

Uaset hvad, så vil jeg selv eller få en anden til at besigtige den i England. Du kan blive taget GRUNDIGT ved næsen, ved at "stole" på sælger...ikke dermed sagt at ALLE sælgere er "potentielle" svindlere, men jeg har desværre hørt om nogle som har tabt mange tusinde kroner på sådanne "oversøiske" handler...endda hvor "varen" slet ikke har eksisteret

Stol derfor KUN på dig selv eller én/nogen du har tillid til.

Når vi i Norton-klubben køber mc i England (eller andre lande for den sags skyld) så er vi ALTID afsted for selv at besigtige, handle eller afhente mc'en selv.

mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 19-04-06 08:14

Ja - Palle Jensen har det bedste råd. Tag selv over og besøg sælgerne. Betragt det som en oplevelsestur, men udvælg hjemmefra flere muligheder. Kommuniker grundigt med sælger, så du kan få indtryk af hans seriøsitet. Og husk, at hvis papir er taknemmeligt, så er fotos på internet meget nemt at manipulere med. Man kan få et lig til at ligne en uforglemmelig skønhed, og så lokkes man nemt ud i store omkostninger - både til rejse og til uforudsete udgifter på skønheden.

Tag ikke historier om motorcykler der næsten ikke har rørt en landevej for gode varer. Specielt i England findes der mange der ikke behandler deres MC'er særlig godt. Også i England har de fået øjnene op for værdien af klassikere og veteraner.

Under alle omstændigheder, betal aldrig et eneste £ for noget du ikke har set med egne øjne og slet ikke har hørt motoren gå på.

Hvis du får fotos via nettet, så kan det også være en god ide at få fotos fra restaureringsarbejdet der er foregået og selve værkstedet det er foregået på. Det giver en god indikation om det er besøget værd.

vh
Richard

Annuller spørgsmålet
Fra : sanne36

Dato : 09-08-06 16:45

Jeg har opgivet at købe mc i udland