/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bad Pool Header
Fra : BerndJ
Vist : 3234 gange
500 point
Dato : 18-04-06 18:19

Har idag haft 4 crask på splinterny pc (købt hos Zitech) med Win XP prof og SP2. Sammen med crash kommer en blå side som fortæller at jeg skal fjerne det sidst installerede hardware (men jeg ikke installeret noget nyt hardware) ELLER fjerne sidst installerede software (og dette har jeg gjort - UDEN at det hjalp).
Der er også en teknisk oplysning:

*** STOP: 0X00000019 (0X00000020, 0X845B76D8,0X0A202020)

Hvad betyer disse oplysninger??
Hvordan kan jeg finde kilden / årsagen til crash og forebygge at det gentager sig???

Jeg har ikke installeret noget som helt software som jeg ikke har haft på min "gamle" pc ... og på den "gamle" har jeg ALDRIG oplevet crash.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-04-06 20:56

MS fejloplysninger er ofte misvisende eller grinagtigt tåbelige. Dem kan du ikke bruge til noget.

Prøv at sætte bios, med sikre værdier, det kunne jo være en parameter, som er sat mere optimistisk end hardwaren kan klare. Fejlen kan også være i RAM , eller strømforsyningen.

Ellers er det en om´er hos Zitech.

Kommentar
Fra : kjeldal

Dato : 18-04-06 21:32

Ser ud som om der er problemer med dit fil-system på harddisken.

Bruger du NTFS fil-format?
"This issue occurs because of a problem in the NTFS file system".

Prøv:
"You can most likely get rid of that problem by switching off the M$ Indexing service.
Select Start/Run ant type in: services.msc and hit Enter.
Scroll down till you find "Indexing Service". Right-click it, Stop it and set it to Disabled.
Reboot."

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 18-04-06 21:39

Til kjeldal:
ja - jeg bruger NTFS fil-format (er det ikke det som Win xp "automatisk" installerer / eller foreslår?).

Har været inde i "Indexing Service" - men den stod på "stop" - har IKKE ændret til "start".

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 500 point
Dato : 18-04-06 23:00

Hej, du spurgte om hvad den fejl du får betyder:

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/w2kmsgs/1140.asp

Du kan se alle stopkoder her:

http://aumha.org/win5/kbestop.php

Det ser ud til andre har løst tilsvarende problemer ved at udskifte/flytte RAM fra et slot til et andet:

http://forums.amd.com/index.php?showtopic=26569

Jeg synes du skal tage den tilbage til butikken og lade dem rode med det... Uanset hvad er det bedst at lade dem åbne den aht. garantien.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 18-04-06 23:11

Hej igen, hvad er det egentligt for en PC (specifikationer)?

Det skulle vel ikke være en AMD Athlon 64:

http://forums.ocwizard.com/index.php?showtopic=1476&st=10
http://hardware.gamershell.com/news/windows_xp_sp2_amd_athlon_64s_dont_mix/

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 19-04-06 07:52

Hej Lars,
den nye pc er en Sempron 2800+ nForce (ADM Sempron 2800+ S754 Box64).
Jeg har læst flere af dine links og har lagt mærke til at mange problemer beskrives i forbindelse med Win 2000 (jeg bruger xp).
Jeg vil nu henvende mig til Zitech - det ser ud som om det er lidt for "langhåret" for mig.
TAK for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 19-04-06 07:53

Tak for svaret lawitt.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 09-06-06 22:06

Har, efter flere ugers "slagskamp" med Zitech nu fået pengene retur - Zitech indrømmer, indirekte, at maskinen var "født" med fejl. - TAK for hjælpen!

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 09-06-06 22:59

Selv tak

Det kan godt betale sig at undersøge problemet til bunds, som du har gjort her, for de vil gerne køre om hjørner med folk og undgå at betale pengene tilbage...

Mvh. Lars