/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ny god billig brugt bil :-)
Fra : Vatos
Vist : 763 gange
100 point
Dato : 18-04-06 07:59

Hej

Vi har lige haft en bekendt (han er mekaniker) til at se vores bil igennem inden syn. Det var ikke godt.......han skal lave den for ca 8.000 kr for at den klare syn. Bilen kostede 17.000 kr for 2 år siden, så det kan ikke rigtigt betale sig.

Derfor skal vi hurtigst muligt ud og have en ny brugt bil.

Den skal være god og billig og der skal kunne være en barnevogn i.....

Hvad skal jeg gå efter? Er der specielle mærke som skiller sig ud på brugtvogn markedet?

Vi har 30.000 plus hvad vi kan få for den gamle (2-5.000 kr)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-04-06 08:02

God og billig??

Som regel får du jo hvad du betaler for, så jo billigere jo mindre god og omvendt.

Udover barnevognen hvad er behovet så, skal den køre mange km, er komfort igtigere end brændstof økonomi.

Der er mange ting at tage højde for

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 18-04-06 08:25

Den kommer til at køre ca 50 km per dag.

Det skal "bare" være et transport middel, men kæresten ville gerne have servo.

Hov, det skal være træk på !

Har lige kigget lidt på Mazda 626 2.0 i st.car.......de ser fornuftige ud!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-04-06 08:27

Hvis plads er det vigtigste vil en stationcar være at foretrække. Evt en Peogeut 405 eller hvis du er heldig en 406
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=311600804&page=1

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-06 10:37

Sådan en koster jo ikke ret meget mere end din rep af den gamle
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=470600054&area=1

Kommentar
Fra : pims

Dato : 18-04-06 10:40

Mazda 626 er bestemt en dejlig og robust bil. Et andet forslag kunne være en Opel Astra, det er ikke nogen racervogn og den skiller sig heller ikke særlig meget ud, men den går langt på literen, er komfortabel og er nærmest uopslidelig. Bare hold øje med rust i skærmene, det kan de altså godt finde på.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 18-04-06 14:56

Min svigerfar har fået tilbudt en Hyundai fra 97 til ca 35.000

Hvordan er Hyundai fra den periode??

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 18-04-06 20:51

Har lige selv set den Hyundai udefra og den er meget pæn og har kun kørt 107.000 km

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 18-04-06 20:57

Hyundai er da ikke så ringe, men du skal nok lige tjekke om den er rustbeskyttet og om der er rustangreb ved pladesamlinger.
Du får meget bil for pengene, men jo ældre de bliver jo vanskeligere er de at sælge.

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 24-04-06 10:57

Har nu købt den Hyundai.

Jeg fik en bekendt (mekaniker) til at tjekke den igennem, og vi fik skrevet alt hvad han fandt op.

Dernæst fremlagde jeg det for sælgeren (som er min svigerfars bekendte) og han ville selvfølgelig lave det hele. Bilen stod til 34.900 + 1.900 i levering.

Jeg lavede en aftle med at giver 36.000 + vores gamle bil (Corolla '88) for bilen m. levering, hvor der også bliver sat anhængertræk på og den bliver synet inden jeg overtager den.

Det er jeg nu fint tilfreds med!!!

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 30-04-06 10:32

Jeg har selv lige købt en Mitsubishi galant 1,8 GLSi fra 96 (180.000 km), Den er dejlig rummelig, ALT i udstur (AC, varne i spejle + sæder osv.) og så får man virkelig meget bil for pengene synes jeg. Jeg måtte slippe 40.000,- for den nysynet men jeg fik også et sæt vinterdæk med på stålfælge oven i købet. Den er enda købt hos en forhandler så der er 6 måneders garanti ifølge købeloven. Dog kan det virke som en ret stor bil hvis det er konen der skal kører i den. Men vi er meget glade for vores ihvertfald, og det er også mest min kæreste der bruger den - hun har afundet sig med størrelsen. Dog skal du være opmærksom på at Mitsubishi er lidt mere omkostningsfuld at foretage reparationer på end feks. tyske biler.

Håber dette kan hjælpe dig

Godkendelse af svar
Fra : Vatos

Dato : 19-08-06 19:23

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-08-06 20:12

God fornøjelse med din Hyundai. Den skal du nok få glæde af.