/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Der var for 4-5 år siden noget
Fra : Disi
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 18-04-06 07:22

For at gøre en historie kort: Der var for 4-5 år siden noget utroskab mellem et vennepar og min mand og jeg (14 dage) den sag er glemt i dag. Men vi kommer ikke sammen privat mere, og har lagt ud til venner, at vi ikke ville være sammen med dem til venner komsammen med mere i den første tid.
Det har vi så været siden nogen gange, og det går fint, altså hvis vi har holder os væk fra hinanden.
Nu bliver min mand og jeg så fravalgt til alle fester mm. Når de andre skal med! Det gør så ondt ?
Vi har holdt 4 store fester her inden for de sidste 4 år hvor vi har haft alle venner med, undtaget dem der var indblandet i utroskaben.
Nu er der så et sæt hvor konen bliver 40 i juni, der har alle de andre fået indbydelse d.11 marts!
I dag skriver vi D.18 April og vi har stadig ingen indbydelse fået! Jeg bliver sku lidt ked af det!
Hende der bliver 40 har takket ja til alle de fester vi har holdt, den seneste er min 40 års fest D.10 Marts

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-04-06 08:00

Der er flere ting du kan gøre:

1. Ring til hende der holder festen og spørg hende hvorfor du og din mand ikke er inviteret

2. Accepter at den der holder festen selv bestemmer hvem der skal med, og indse at de fleste mennesker helst ikke vil risikere at få deres fest ødelagt på grund af jeres uoverensstemmelser med andre af deltagerne

Det at en person deltager i en fest er jo ikke nødvendigvis det samme som at personen er forpligtet til at invitere til sin egen fest

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-04-06 08:46

For mig lyder det en kommmunikationsbrist.

Der opstår SÅ let intriger og misforståelser.

God idé med at ringe til veninden og spørge.

Hanne

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-04-06 09:17

Jeg synes, det gik galt allerede da I involverede jeres bekendtsskabskreds i jeres interne konflikt. I mine øjne skulle I på daværende tidspunkt ikke have bedt andre om noget, men selv sørget for at holde jer fra hinanden. Men sket er sket og det er konsekvenserne, I mærker nu.

Der er kun en ting at gøre - at kontakte venneparret og spørge dem direkte om årsagen til den manglende invitation. Det sætter godt nok dem i en lidt penibel situation, da de godt kan føle, at de ikke kan sige nej til jer - i tilfælde af, at de rent faktisk ikke ønsker jer med til denne fest.

Når det så er gjort, så kontakter alle de fælles venner I har, og siger, at det er en gammel sag, som de ikke længere skal tage sig af. At I vil forholde jer som voksne mennesker og sørge for selvjustits, så værterne ikke behøves at tage sig af den sag længere. Og så måske stikke dem en lille undskyldning for at have sat dem i en situation, hvor de ganske givet har følt, at de har været/er tvunget til at vælge mellem deres venner.

Jeg håber I får en dejligt fest

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-04-06 09:52

Ja, selvfølgelig - det er måske dét, det drejer sig om.

I meldte ud om jeres konflikt dengang, men glemte at "afblæse aktionen".

Pøj pøj

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 18-04-06 10:13

selvfølgelig må de da selv bestemme hvem de vil have med til fest !
Men det undre mig meget at de kan sige ja tak til 4 fester ved os ? 1 konfirmation 1 kobberbryllup og 2 runde fødselsdage , hvor den sidste er D.10/3 og de begynder at dele indbydelser ud dagen efter.
Så kunne de da takke nej til vores fester

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-04-06 10:16

Man skulle jo mene, at fester drejer sig om, at man har lyst til at feste sammen de mennesker, man inviterer oder was?

Dét er i hvertfald min indstilling til det.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 18-04-06 10:21

Og hvis jeg konfrontere dem med "vores" problem kunne de måske finde på at blive nød til at invitere os ! Og det dilemma vil jeg ikke sætte dem i ? jeg vil ikke med på et afbud .
Nå vi inviter hjemme ved os , gør vi det med hjertet
selvfølgelig er der altid et par stykker eller 5 man simpelt hen er nød til at invitere.
Jeg syndes det handler om moral.
Hvis man vil nyde ... Må man osse Nyde

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-04-06 10:31

Pas nu på ikke at ryge i fælden med at konstruere motiver for andre. Det kunne jo være, at jeres venner tænker, at de gør jer en tjeneste ved ikke at invitere jer - de formoder måske, at I vil sige nej til invitationen og af venlighed forsøger at undgå at sætte jer i forlegenhed. - Man ved det ikke... Det ene er lige så sandsynligt som det andet...

Der foregår meget inde i hovedet, når man er skuffet - og som regel er det langt fra virkeligheden.

Jeg tror stadig dette er en konsekvens af, at I tidligere har sagt, at I vil undgå at være sammen med de andre. Vil du ikke kontakte jeres venner nu, så vent til efter festen. Men sig til alle jeres venner, at det ikke længere er aktuelt.

I øvrigt tror jeg, jeres venner ville være kede af det, hvis de vidste, at I tænker sådan om dem uden at sige noget til dem.

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-04-06 11:25

vaxen - du er go'!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 18-04-06 11:31

Måske er det fordi I selv har meldt ud at I ikke ønsker at være sammen med det andet par? Det andet par er måske ikke kommet med sådan en udmelding og så er det jo Jer der, på en måde, selv har fravalgt at deltage.

Man kan gøre sig mange tanker, omkring sådan noget - ALT for mange og sikkert tanker der bare spiser og spiser sig ind i systemet hvor de så sidder og bliver til ædende bitterhed - ikke godt!

Ring til dem og snak om tingene!

Citat
Og hvis jeg konfrontere dem med "vores" problem kunne de måske finde på at blive nød til at invitere os ! Og det dilemma vil jeg ikke sætte dem i ? jeg vil ikke med på et afbud .
Nå vi inviter hjemme ved os , gør vi det med hjertet

....allerede dér ^ begynder bitterheden at skinne igennem - lad den ikke få lov at 'vinde' - ring til dem! Livet er for kort til den slags fnidderfnadder.

Held og lykke med det!

Vh Dorthe.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-04-06 11:41

Taaark Moster

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-04-06 11:48

Dorthe alså' - du er oz go'!

Hvormange familier og venner kunne ikke trænge til sådan en opdatering?

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 18-04-06 11:54

Man skulle jo mene, at fester drejer sig om, at man har lyst til at feste sammen de mennesker, man inviterer oder was?

Dét er i hvertfald min indstilling til det. Hvad mener du lige med det Camillasmoster ?

En anden ting , som jeg beskrev i en af de første , vi har jo ingen problemer med at være sammen til festere , vi har da været til en anden fælles vens fødselsdag her i vinters, hvor vi hilste pænt på hinanden.og festen forlåb HELT uden problemer
Sp jeg forstår det ikke helt

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 18-04-06 12:03

En anden ting , som jeg beskrev i en af de første , vi har jo ingen problemer med at være sammen til festere , vi har da været til en anden fælles vens fødselsdag her i vinters, hvor vi hilste pænt på hinanden.og festen forløb HELT uden problemer
Så jeg forstår det ikke helt

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-04-06 12:22

Kommunikation er en svær en - man kan aldrig forvente, at folk ved, hvad man tænker. Derfor er det så vigtigt at sige det, så misforståelser undgås. Jeg fuldstændig overbevist om, at dette netop er en misforståelse fordi tingene ikke er blevet sagt ligeud.

Nu hjælper det ikke længere at skue tilbage eller at grunde over andres tanker og intentioner - hvis du gerne vil have at situationen skal forandres, må du gøre en aktiv indsats for at den bliver det.

Bare klø på

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-04-06 12:59

Jeg mener, at man inviterer vel ikke folk , hvis det f.eks. er for at undgå, at de ellers bliver sure.

Jeg har oplevet et friskt eksempel på det. Men disse "forsmåede" har aldrig været særligt søde overfor det par (så de ses kun til de store familie anliggender), hvis bryllup de ikke blev inviteret til. Hvorfor skulle man ønske at fejre sit bryllup sammen med disse? Heller ikke, selvom det er nær familie.

Det siger mere om de sure end om dem, der inviterer.

Jeg ville lade dem råbe og skrige, alt det de ville - med kom de ikke - det er sqtte dem, der bestemmer, hvem der skal med min fest - basta.

Det kunne være kønt, hvis jeg skulle invitere min fars familie, bare fordi det er familie. Jeg omgås dem ikke til daglig - vi har ikke noget at sige hinanden.

Disi - det er det, jeg mener med det.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 18-04-06 13:06

Oki

Forstår bare ikke hvorfor de kommer til vores fest ??
Prøv at tænk dig,at du er det eneste par der bliver fravalg hver gang der skal ske noget sjovt ?
Vi har betalt den pris for den gang det skete,en stor pris en da ,man skal huske der osse er blandet børn ind i det her

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-04-06 13:11

Det er fordi de sandsynligvis ikke har de bevæggrunde for den manglende invitiation, som I tror, de har...

I stedet for at være moralsk på deres vegne, skulle I måske gribe i egen barm - Hvis I ønsker, at forholdet skal forandre sig, skal I gøre noget. Hvis I derimod eksempelvis ikke ønsker at se dem til jeres fester, så skal I lade være med at invitere dem.

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-04-06 13:18

Hvis man tager action på problemet ved direkte konfrontation (med respekt selvfølgelig) kan det gå én af to veje - positivt eller negativt.

Hvis man prøver at putte det under tæppet og ikke tør tage konfrontationen, kan det (min erfaring) kun én vej - negativt.

For mig er det vigtigste ord: Kommunikation - uden den, fungérer intet.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 18-04-06 13:29

tage konfrontationen har vi altid gjort osse med respekt. men desværer kun fået øretæver ud af det.

Vi har altid været åbne og ærlige om jaaaa alt og taget en konfrontationen / diskution

Glemmer aldrig en gang jeg skulle sende en indbydelse ud ! til nogen der bor i vores by,ville gå rundt og aflevere dem personligt, en venninde var ikke hjemme ,hun var bortrejst så ville jeg aflevere den senere ..... sikke en balade og det var da kun en uge senere

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 18-04-06 15:21

Det kunne måske også bare være at invitationen er gået tabt i posten/mellem reklamerne?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-04-06 16:43

Jeg synes du skulle ringe og sige at du tror du har kommet til at smide inbydelsen ud, fordi du ikke har set den.Så siger du at du regner med at de har sendt inbydelse til dig og din mand.
Så får du høre hvad og hvorfor,eller at i er velkommen og inbydelsen nok er smidt ud med reklamer.
alimak

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 18-04-06 22:26

Hej alimak
Nej tak det har jeg ikke lyst til ,de skal invitere mig fordi de har lyst til det.
Og til i andre der har skrevet i dag ! fortryder jeg ,at jeg næsten har lavet dette indlæg,da jeg nok ikke har fået skrevet det,så i ville forstå det korekt.
Vi har ingen problemer med at være i stue med dem der var indblandet i vores "lille uden om " vi valgte bare fra nogen gange for at hellige vores egen familie og børn for at kunne kommer videre med vores liv.den familie der var ved at rive hele vores familie i stykker gjore det modsatte ! de valgte at løbe rundt for ikke at tabe angsigt
Men jeg tror i dag vi gjore det rigtige , og som en skrev i dag , var der nok flere af de vennepar vi har i dag , der skulle udskiftes... da de hele tiden har taget parti

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 18-04-06 22:37

Citat
Nej tak det har jeg ikke lyst til ,de skal invitere mig fordi de har lyst til det.

Jamen det har de jo så åbenbart ikke. Jeg synes nu altså det lyder som om du er meget såret over at I ikke er inviteret og føler dig misbrugt fordi de har været med til flere af Jeres fester uden ligesom at "gøre gengæld"?!

Hvis det bare er vores mening om situationen du er ude efter - jamen så synes jeg da faktisk også det er lidt af dem ikke at invitere jer, men alle jeres andre vennepar. Jeg ville da klart muge dem ud af bunken næste gang jeg gjorde status over mine venner.

Ellers må jeg nok sige jeg ikke helt forstår dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 18-04-06 22:41

Takker

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-06 23:44

Jeg vil mene, at I selv har "jokket i spinaten"

Man behøver ikke indvie hele bekendtskabskredsen i den slags interne problemer.

og sådan en udmelding som I er kommet med, angående samvær med omtalte par, det gør man altså bare ikke.

Man kan i stedet melde afbud, såfremt man erfarer at "det uønskede par" er inviteret, uden af den grund at udpensle hvorfor.

Eller hvis I kommer et sted hvor de også er, enten vælge at opføre sig voksent og holde lav profil, eller "få et pludseligt ildebefindende" der bevirker at festen desværre må forlades.

Man kan ikke diktere nogen hvem de skal invitere til deres sammenkomster.

Det er jo at tvinge dem til at tage et valg, hvilket de åbenbart har gjort ved at udelukke jer til fordel fra de andre.

mvh dova

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 19-04-06 21:49

Kære dova
Den gjore rimlig ondt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-04-06 22:12

Ja, det gør ondt, når man får sine bange anelser frem i lyset.

Hårdt på kort sigt, men garanteret bedre på længere sigt.

Hanne

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 25-04-06 12:20

Tak for svar eller retter sagt skæld ud
Den må jo være mig der er total forkert på den , og må tage mit liv op til revidering
Syndes bare det sådan en gammel sag der burde være ude af verden nu , da vi har været sammen mange gange siden.
Og det med at venner skal tage parti er da korrekt, men de var der da bomben sprang , så det må vel bare betyde at de har taget parti , og ønsker de andre frem for os ikk sandt

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-04-06 14:03

Disi, du kommer til at indtage en martyrposition her. Pas på med det, den gavner hverken dig eller dine venner.

Som sagt flere gange før, så nytter det ikke at gøre ingenting, og så bare være skuffet/vred/fornærmet - eller hvad det er, du føler. Du må gøre noget, hvis du ikke vil slippe det og det lyder det ikke, som om du vil i mine ører.

Lad være med at gætte, hvad de andre tænker, hvad deres motiv og intentention har været. Du kommer helt sikkert til at tænke tanker, som aldrig nogensinde har været i deres hoved. Så tag en snak med dem og spørg dem direkte, hvad det går ud på, i stedet for at fantasere.

Du må lade være med at være offer og i stedet være ansvarlig for den situation, du selv har bragt dig i, og som du befinder dig dårligt med.

Vaxen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-04-06 15:32

Disi - vaxen har ret

Du vil bagefter opdage, at det egentlig ikke er så slemt at rydde op i evt. misforståelser.

Faktisk en stor lettelse, som man lærer en del af...

Jeg har ihvertfald stor respekt for personer, der f.eks tør sige, at de har taget fejl, og sige undskyld

Mukken i krogene komme man ingen vegne med! Tværtom!

Hanne

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 25-04-06 17:00

Jeg gætter ikke, det er en konstatering. vi bliver holdt udenfor, og jeg/vi har taget tyren ved hornene.
Men folk bliver bange for at få sandhed / konstatering, jeg kender mange
Og til dig Vaxen du har ret jeg meget såret og ked af det ”skal lige siges jeg var ikke blandet ind i partner halløj”
Men så giv mig nogle rigtige gode redskaber til at komme videre! for den vrede / sorg gør meget ondt, lige som man tror man er ved at komme videre hopper man 2 skridt tilbage

Annuller spørgsmålet
Fra : Disi

Dato : 02-08-06 11:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål