/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
CD-pen
Fra : Soran
Vist : 574 gange
50 point
Dato : 18-04-06 05:08

Kan man helt uden problemer skrive på alle musik og computerspils CDer med en CDpen eller har brændbare CDer en særlig belægning dertil?

Jeg spørger da jeg arbejder i en klub, hvor jeg synes vi bør mærke vore CDer...

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 18-04-06 06:51

Der findes "Pilot CD Marker", som er lavet specielt til at skrive på skiverne med. Fås i større supermarkeder og hos boghandleren. Alm. tusch- eller spritpenne kan løbe igennem, så de dur ikke.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 18-04-06 07:28

Fandt lige et skrift, hvor det anbefales at skrive inderst i cirklen, hvor fabrikantens kode står http://www.mscience.com/faq508.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-04-06 08:04

Som Balcanard er inde på så skal der en speciel pen til. Her i huset er det en
Penol Fineline soft pen Permanent

Kommentar
Fra : werter

Dato : 18-04-06 08:47

Jeg har skrevet på CD- og DVD-skiver i mange år, men altid brugt penne, hvorpå der udtrykkelig står CD-marker. Priserne er MEGET forskellige: fra under 5kr til over 20kr pr pen. Men de dyre ER nu langt bedre end de billige; skriver pænere og holder MEGET længere, så jeg gider ikke købe billige penne mere og bruger nu mest "PILOT CD-Marker extra fine", som fås i 4 farver.
Vl h
Werter