/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NvCplDaemon ??
Fra : BerndJ
Vist : 1138 gange
100 point
Dato : 17-04-06 21:36

NvCplDaemon har installeret sig selv på min pc, på trods af Norman, Ewido og Ad-aware.
Hvad er NvCplDaemon? Er det "farlig"? Og hvordan får jeg det ud??

Jeg har opdaget NvCplDaemon tilfældigvis fordi den bliver ved med at være en del af opstarten, selvom jeg har fjernet det derfra flere gange - der står: "rundll32.exe C:\Windows\System32\NvCpl.dll, NvStartup".

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-06 21:45

Det stammer fra dit nvidia grafikkort

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 17-04-06 21:49

TAK - men hvordan forhindrer jeg at det hele tiden lægger sig i "START" ??? Eller BØR det ligge i "START" for at fungere optimalt??

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 17-04-06 21:56

Nej du behøver den ikke. Du deaktiverer den ved at højreklikke på dit nvidiaindstillinger nede ved siden af uret gå ind under Nvidia Display og din skærm, så under funktioner og fjern flueben i aktiver proceslinieikon!

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 17-04-06 21:57

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 17-04-06 22:20

Hej Tedd,
har nu gjort som du beskriver (deaktivere ....), derefter genstart .. MEN den dukker alligevel op i "START" - selvom den nu ER deaktiveret.
Kan jeg "bare" delete rundll32.exe C:\Windows\System32\NvCpl.dll, NvStartup i Stifinderen?? Eller vil det først for alvor give problemer???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-06 22:25

Prøv at gå ind under Start og Kør! Skriv msconfig og tryk Enter. Gå under fanebladet Start og deaktivrer den der

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 18-04-06 07:44

Hej Tedd,
har nu prøvet at gøre som du anbefaler, ... og DET virker (selvfølgelig) --- ... --- MEN: når jeg så genstarter, ligger programmet igen i "START" .... KAN denne funktion overhoved fjernes? eller skal jeg bare acceptere at det er sådan ??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-04-06 10:56

Hmm? Ligger der noget under Alle Programmer og Start?

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 18-04-06 13:25

Nej - desværre ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-04-06 16:18

Ligger der flere henvisninger under msconfig > start?