/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Forskel.. -Blindtarm eller tun
Fra : MorbidAngel78
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 17-04-06 20:39

Vil gerne have jeres mening om hvad der er bedst....At fjerne blindrøret eller at købe tun...???!!!

Jeg tænker både mht. "performance" og udseende...

På forhånd mange tak

VH
MorbidAngel

Kommentar
Fra : Daniel17

Dato : 17-04-06 21:12

forskelen er sådan

at fjerne blindrøret er barer at fjerne en begransning, det gører barer at maskinen kører det den byget til.

at tune den laver du selve motoren om f.eks. en stører cylinder og stempel, det medvirker dog til et stører slid på den og så holder den ikke så lang tid

jeg vil sige fjern kun begransningerne og glem tun hvis den skal kunne holde i mere end en dag.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 17-04-06 22:29

Hej MorbidAngel78, om det skal være tun eller "standard" er et temperament spørgsmål, om man vil ha det skal gå stærkt, eller om man vil kører langsommere og stadig være sådan nogenlunde på den rigtige side af loven.

Men det kommer også meget an på hvordan du bruger din knallert, hvis den er til at køre på arbejde eller skole hver dag er det ikke så god ide at tune den, men hvis den bare skal bruges til hyggeture ville jeg nok personligt smække et stort set på.

Men som Daniel17 også rigtigt nok siger, er en tunet knallert heller ikke lige så holdbar som en standard, men hvis du kun får en anden cylinder og en udstødning skulle den nok ku holde, den tundel der for det meste giver folk problemer er store karburatore.

Men personligt sys jeg at enten skal man holde den helt standard eller også skal man tune den, for en begrænsning koster alligevel det samme som er tundel, hvis man bliver snuppet, og i begge tilfælde tager de alligevel ens dele, konstruktiv ændring er og bliver konstruktiv ændring, så man kan lige så godt få så meget ud af det som muligt.

Hilsen
steno

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 18-04-06 07:20

Mange tak for svaret til jer begge

Det er en knallert jeg kører til og fra arbejde på, så jeg tror jeg holder mig til Daniels svar som det jeg vil gøre..
Grunden til det er også at jeg helst vil have at den skal se ud og lyde som om der ikke var lavet noget ved den...

VH
MorbidAngel

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 18-04-06 08:11

Du kunne evt. også købe en Variomatic fra Polini. Den giver også rimeligt i forhold til den originale. Samtidig fjerner du så også blindtarmen
Når du så møder politiet skal du jo ikke lige køre med fuld speed.

Godkendelse af svar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 18-04-06 16:55

Tak for svaret Fijala.