/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Oliepumpe i Passat
Fra : kipumi
Vist : 1829 gange
100 point
Dato : 17-04-06 16:51

Kan nogen lige være venlige at fortælle mig, hvordan jeg finder og kommer ind til oliepumpen i min gamle VW Passat

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 17-04-06 16:58

I d fleste biler kommerman kun til oliepumpen ved at afmontere bundkarret. gå på biblioteket og find en manual til en bil med din motormodel. Lur mig om du ikke kan genfinde den med mindre variation i diverse VW og Audier.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-06 18:15

Når du afmonterer bundkarret, sidder den skruet fast op i bunden af motoren.

men jeg har aldrig hørt om sådan en der er gået i stykker.

Hvad er problemet med bilen?

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-06 19:33

Oliepumper er normalt to tandhjul der trykker olien gennem smørekanalerne.
Lavt olietryk skyldes i mange tilfælde fejl på trykføleren.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 17-04-06 21:21

Problemet med bilen er, at den er fra 1981 :) og at motoren ikke smørrer. Lampen lyser hele tiden, og ved accelleration har motoren "sat sig".
Føleren er der tilsyneladende ikke noget i vejen med. Bundkarret kan ikke komme af, da det står på forbroen. Hvordan får jeg nu motoren igang igen, uden at skille hele motoren ad? Ud fra dette, kan jeg ikke tro andet, end at det må være oliepumpen, der er gået.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-06 21:28

Tyder på for lidt olie.
Hvad menes med at motoren har - sat sig- ?
Det ser ud til at motoren skal afmonteres.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-04-06 21:36

Hvis motoren ikke kan tørne så er det farvel med den.
Og oliepumpen.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-04-06 22:08

Den motor er færdig.Den må ud, køb en brugt motor på en hugger. Det hjælper ikke at bytte olje pumpe hvis motoren ikke kan tørnes rundt.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-06 22:19

Når motoren har sat sig er den finito, færdig og kun til at smide væk.

Der skal en totalrenovering af cylinder, krumtap, nye stempler, lejer o.s.v. til og det kan aldrig gå.

Så må du vurdere om bilen kan bære en brugt motor.

Den typiske fejl der gør, at en motor sætter sig eller at olielampen begynder at lyse hele tiden, er p.g.a. ikke mere olie i motoren, har du kigget efter det?

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 18-04-06 09:35

Tak for svaret transor.
Jeg kan fortå på andre indlæg, at bilen nok er kaput :(
men jeg vil fremover låne manualer på biblioteket, såfremt jeg får mindre problemer, som jeg måske selv kan løse.