/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med inst af XP
Fra : jakobal
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 17-04-06 15:57

har købt en brugt bærbar PC af min arbejdsgiver. Har med programmet Erase slettet HD'en (som indeholdt win 2000) og har i stedet prøvet at installere XP. problemet er, at den et stykke inde i installeringen (efter en genstart) siger at der mangler en dll fil. Jeg kan ikke komme videre og kan heller ikke starte forfra, da der står "installeringen fortsættes" hver gang jeg sætter XP skiven i men med samme dll fejlmeddelelse hver gang. Er dos menuen vejen frem? og hvordan bruger man i givet fald denne?

Håber mit spørgsmål er forståeligt

mvh
Jakobal

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-06 16:01

Hvilken dll fil?

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 17-04-06 16:07

CSRSRV.dll

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-04-06 16:23

Hvad er det for en bærbar og hvor hurtig er den (Mhz)
Har du diskettedrev i den comp.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 17-04-06 16:27

Citat
har købt en brugt bærbar PC af min arbejdsgiver. Har med programmet Erase slettet HD'en (som indeholdt win 2000) og har i stedet prøvet at installere XP. problemet er, at den et stykke inde i installeringen (efter en genstart) siger at der mangler en dll fil. Jeg kan ikke komme videre og kan heller ikke starte forfra, da der står "installeringen fortsættes" hver gang jeg sætter XP skiven i men med samme dll fejlmeddelelse hver gang. Er dos menuen vejen frem? og hvordan bruger man i givet fald denne?

Kan du ikke bare forsætte installeringen??,og så hente den fil der mangler her http://www.dynamiclink.nl/frames/dll.htm

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 17-04-06 16:32

det er en IBM T21 850 Mhz. Ja der er diskettedrev.

Jeg har prøvet at brænde dll filen over på en cdrom, men pc'en finder den ikke. Alle "normale" windows funktioner er ude af drift da den er midt i installationen og den gamle win2000 er slettet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-06 16:33

Lyder som om der ikke er formateret ordenligt!

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 17-04-06 16:46

ok hvordan kan jeg gøre det ? Skal vel ind i en dos menu når windows er død, eller?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 17-04-06 16:54

Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
Stopper den ved A:\> så skriv pm og tryk enter

Med denne diskette kan du kigge på din HD og evt. følge tedd's råd om at formatere igen.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 17-04-06 17:03

Ja, den skal helt klart formateres. Det er nok at formatere den med xp cdén.

Godkendelse af svar
Fra : jakobal

Dato : 18-04-06 20:26

Tak for svaret e.c.