/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunde citron-duft-halsbånd
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 5970 gange
50 point
Dato : 17-04-06 13:59

Hej..
Jeg har en hund, en lille dværgpuddel tæve..

Den gø'r konstant, fx. når der kommer biler forbi..

Det ville vi egenligt gerne venne den af med, men har forgæves forsøgt..

Så ser jeg dette produkt, og vil gerne høre om der er nogle der ved noget om det eller har erfaringer med at bruge det.. http://cgi.ebay.de/ORIG-MULTIVET-ANTIBELL-ANTI-BELL-Bark-Halsband-Zitron_W0QQitemZ4455832313QQcategoryZ100403QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

De beskriver at det virker ved at det er et halsbånd, som kan opfange hvornår hunden den gø'r, og når den gør det spray'er den lidt citron-lugt ud som får hunden til at stoppe... Og på den måde skulle man kunne vende sin hund af med det..

Mvh Simon

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-04-06 14:16

Det lyder meget korrekt... Men når nu der sprøjter sådan noget citron ud, ved gøen, -så bliver hunden forskrækket og holder op med at gø... --Men citronlugten forsvinder jo ikke sådan bare lige?? Jeg mangler, at der skal være en GEVINST ved at holde op med at gø? Det er der da ikke?

Mange mennesker med gøende hunde har løst deres problem ved at lære hunden at gø... På kommando, -og holde op igen, på kommando.

Så kan du -i stedet for at skælde ud over at hun gør, først rose hende og derefter stoppe hende.

Jeg gør det selv med Silke. Men hun har aldrig gøet så meget så det har været et problem. Men jeg roser hende altid, -hvorefter jeg siger "tak, det var godt" og "slut".

Din lille hund skal have en tilkendegivelse på, at du har forstået hende, og at du nok skal tage dig af problemet..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-04-06 14:22

Jeg synes det lyder som det rene dyreplageri. Med tanke på, hvor følsom en hundenæse er, så er det sørme skrappe metoder at bruge, hvor det i mine øjne er noget, man bør opdrage sig ud af.

I øvrigt synes jeg, det er en god i de at læse varedeklarationen meget meget grundigt inden brug - der er slet ingen grund til, at hunden skal have blæst diverse E-numre ned i lungerne hver gang den bjæffer.. - hvilket i øvrigt er fuldstændig naturligt for den at gøre - den kommunikere ganske enkelt.

Er godt nok lidt rystet over alle de ting, der findes for springe over, hvor gærdet er lavest.

Vaxen

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 17-04-06 17:20

Jeg kender ikke det halsbånd, men ved at man bruger citrus til at få hunden til at blive fra et sted, det virker afstødende på hunden, derfor tror jeg at det ikke er en god idé i hvert tilfældew er det synd for hunden at bruge det.

Det er svært at få den til at holde op. Er det når hun er i haven eller også når hun er i snor. Er det kun i haven hun gør har jeg nok forklaringen og en måske løsning.

Hunden føler at bilerne kommer for nær dens revir og forsøger at drive dem væk med sin gøen, det lykkes, bilerne forsvinder (kører væk). Desværre ikke fordi hunden gøer med det ved den ikke noget om.

Løsningen er at få en bil til at køre hen og holde ud for haven og så længe hunden gør så bliver den holden, når hunden så holder op med at gø så kører den væk. Dette skal praktiseres mange rigtig mange gange, og til sidst finder hunden ud af at når den ikke gør forsvinder bilen. Det siger sig selv at der i den tid der trænes må hunden ikke få held til at få en bil til at køre forbi ved sin gøen, den må holdes inde.

Det er et slid, men jeg vendte selv min gamle tæve af med at gø af fodgængere på den måde, det tog sådan ca en sommer så held og lykke.

Boxerpige

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 17-04-06 18:33

Tænk findes det endnu. Jeg tror det er 15 år siden jeg så det i handlen første gang, og har egentlig ikke hørt om det i mellemtiden.

I betragtning af hvor mange år det har været fremme, kunne man misktænke det for ikke at være super godt ellers ville det vel have været mere fremme.

Jeg ville nok ty til den til alletider effektive forstøver med eddikevand, hvis min hund havde en uønsket adfærd. Når den gør giver du et pust og siger fast nej. Når den stopper roser du hunden.

Et lille fif efter et par dage, er at stille flasken der, hvor hunden normalt starter larmen. Det er nok til at huske krabaten på ordren.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 18-04-06 00:33

Jeg vil anbefale dig at du taler med pudelklubben
http://www.pudelklubben.dk/om-racen/info.html
hilsen
lillian

Kommentar
Fra : Ascha

Dato : 19-06-06 03:09

At din hund gøer af alt muligt, kan være fordi hun keder sig. Pudler er meget intelligente og det er oprindelig en jagthund, der bør beskæftiges meget. Hvis det ikke sker, finder den selv på noget at foretage sig... og det kan måske være at forsvare alt muligt.

Hvis jeg var dig ville jeg sørge for at aktivere hende hele dagen lang. Læg spor, træn lydighedsøvelser eller cirkuskunster, lad hende søge efter sin mad og gå nogle lange ture med hende hvor hun får lov til at snuse.

Det kan selvfølgelig også være grundet en mangelfuld socialisering og så ville det være godt at kontakte en proffesionel adfærdsbehandler.

Under alle omstændigheder er det forkert at straffe en hund med f.eks. grimme lugte, for noget den ikke selv kan gøre for.