/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Dead sea badesalt
Fra : 888
Vist : 1614 gange
100 point
Dato : 17-04-06 12:04

Hvor kan man købe dead sea badesalt i Danmark?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-04-06 12:39

i de fleste helsebutikker og flere apoteker tager det gerne hjem
og du kan købe det online her http://www.deadseashop.dk/

Kommentar
Fra : 888

Dato : 17-04-06 12:46

Har prøvet den internet butik....det virker ikke....man bliver sendt videre til en anden butik der ikke har det som badesalt...

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 17-04-06 12:59

Du kan finde det her:

http://bloomtrading.com/product.asp?product=54&sub=7&page=1

Det er et firma i Gentofte

Mvh Sonja

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-04-06 13:14
Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-04-06 16:40

Og husk så lige at til et badekar med 200 l vand skal bruges omkring 40 kg salt for at det bare skal minde lidt om det døde hav.
Det med et par skefulde er så godt som ingenting.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-04-06 17:25

sorryyyyyyyyy - vidste egentlig godt der var "viderestilling" på første link - men så gå dog direkte til
http://www.med24.dk/index.php/cPath/50_77_52

transor - hvis man ikke lige skal flyde ovenpå i badekarret er produkterne såmænd udemærket

OG... hvis det er pga for eks eksem eller psoriasis har danmark et rigtig godt produkt - læsø salt - der kan købes bla. i matas

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-04-06 23:58

Saltholdigheden i de øverste vandlag i Det Døde Havv varierer noget gennem årene fordi Jordanfloden , når der er vand nok , danner et minde salt overfladelag, hvor saltholdigheden ( af alle salte) kun er omkring 30 % . Hvis dit badekar skulle være som det døde hav, når det er "fersk" skulle du bruge omkring 60 kg dødehavssaltblanding.. Sammensætningen er noget helt andet end salt fra Læsø, som hovedsaleligt bare er alm kogsalt. I Det Døde hav er kalium og magnesium klorid i overvægt. Det må smage forfærdeligt.

Måske kan mindre mængder også føles behageligt, men nogle skefulde er en fuldstændig ligegyldig lille mængde. Det har ingen lignelse med Det Døde Hav.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-04-06 00:01

transor - det er produktet og ikke det døde hav spørger efterlyser