/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
problemer med tele 2`s servere
Fra : ghosty
Vist : 639 gange
50 point
Dato : 16-04-06 22:24

Er der nogen som har problemer med tele 2 i aften?
Jeg kan godt få internetforbindelse med explorer men ikke med en nyinstalleret firefox.
Jeg kan pludselig ikke hente post hos tele2 hvilket jeg kunne for ca. 6. timer siden.
Kontoopsætningerne er i orden.

Accepteret svar
Fra : vesterbo

Modtaget 35 point
Dato : 16-04-06 22:44

Vi har også i perioder problemer med at hente post på TELE2s postserver i Outlook Express. Hvis du er tidligere Tiscali kunde, er dit brugernavn ændret til hele e-mailadressen (før: "brugernavn", nu: "brugernavn@tiscali.dk"). Adgangskoden er uændret.

Vi kæmpede en del i fredags, men det hjalp, at slukke modemet i 5 min. og genstarte computeren derefter.

Hvis det er noget med adgangskoderne, kan du også prøve, om du kan komme ind på din webmail. Det er samme login som ellers.

Hvis det ikke virker, er der kun "tlf.: 88808080" og så vente på support.

Held og lykke!

Godkendelse af svar
Fra : ghosty

Dato : 16-04-06 22:47

Ser ud til at naboen ikke har problemer så jeg må "starte forfra".

Kommentar
Fra : steno

Dato : 16-04-06 22:55

Hej ghosty

Jeg kører selv tele2 ADSL, har også firefox inde sammen med IE, alt kører fint også outlook er ok. Der har ikke været problemer med forbindelsen hele dagen.

Du kan prøve at køre en fejlsøgning på din ADSL forbindelse. Gør følgende: tast START>>KØR---skriv>>CMD >>OK.
Der kommer nu en dos skærm frem med blinkende markør>>>Skriv her: ipconfig>>>>enter
Nu kommer oplysningerne frem:
Windows IP-Konfiguration
Ethernet-Netværkskort LAN-forbindelse:
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks...........................................................:
IP-adresse for automatisk konfiguration..........................169.254.80.22
Her kan du se at IP-adresse er forkert, da den skal starte med 130(til 139).XXX.XX.XX
Undermaske ------------------------------------:255.255.0.0
Standardgateway......................................:

Konklusion: Forbindelsen til Tele 2 er OK

Problemet ligger i switch, netkabel eller dine indstillinger.

Eller prøv at gå ind i outlook-Funktioner-Indstillinger-Faneblad Konfiguration af e-mail, Klik på e-mail Konto--Sæt markering i Få vist eller rediger eksisterende e-mail konto >>Næste>>Rediger. Der står nu alle dine oplysninger. Tryk på test kontoindstillinger. Er der ingen problemer kører den testen med ok på få sekunder.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 16-04-06 23:17

Tak