/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hegn til forhave
Fra : snusi
Vist : 2376 gange
150 point
Dato : 16-04-06 22:16

Vi har en lille forhave, som vi gerne vil have sat hegn rundt om, sådan at vores tre hunde, en cairn, en terrieblanding og en pomeranian kan komme med os derud. Det må også gerne se pænt ud. Er der nogen der har nogle forslag?
snusi

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 16-04-06 22:27

Hej snusi.

Nu skriver du ikke noget om "økonomien" omkring dette hegn. Jeg vil foreslå en "googling" af hegn, og vælge billeder. Her kan du i ro og mag finde mange gode visuelle forslag, og så evnt. efterlyse noget af det.

http://images.google.dk/images?hl=da&q=Hegn&lr=lang_da%7Clang_en%7Clang_no&sa=N&tab=wi

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 17-04-06 09:25

Jeg kender ikke hundetyperne, men tror de er ret små, hvorfor du må kunne vælge et lavt hegn. Jeg har heller ikke set dit hus og forhave forfra, og kender heller ikke din smag, men en mulighed er, at tage noget af det plastbelagte trådnet med firkantede huller, og placere det rundt om haven, og derefter plante hækplanter , der med tiden skjuler hegnet. Brug pløkker til at holde trådhegnet nede, eller grav det lidt ned. Lige nu kan du få mange forskellige barrodsplanter, der er billige, og hvor det er det helt rigtige plantetidspunkt nu.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 17-04-06 10:11

Vi har valgt et grønt hegn foran bedene hos os, ellers så ville der ikke være noget som helst, vi har en golden Retriever og en chihuahua, de springer ikke over hegnet, selvom de ikke er så høje. Men jeg indrømmer da kønt bliver det nok aldrig - men jeg vil da også gerne have noget grønt at se på.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 17-04-06 12:57

Silvan eller jem og fix har noget der hedder Skagenhegn det er virkelig pænt det fås lang 150 høj 7o (80) til 29,95 kr. Det på tilbud i øjeblikket. Jeg har lige sat det op det flot
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 17-04-06 13:58

Er Skagenhegn holdbart? Mine hunde kan nemlig finde på at springe op af hegnet når der kommer nogen på gaden som de vil hilse på. Faktisk kan vores pomeranian hoppe op i vindueskarmen og dvs ca. 80 cm, dermed ikke sagt at hun vil springe over hegnet.
Den ene af mine hunde har svært ved at tåle at der kommer andre hunde på gaden, men jeg arbejder på at lære hende at de må gå derude
Vi har en lille forhavehæk lige nu, (50 cm høj) som skal blive der. Hegnet skal sættes op indenfor hækken.
snusi