/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
ActiveX
Fra : bilkiario
Vist : 1090 gange
500 point
Dato : 16-04-06 12:20

Hej alle

Håber nogen kan hjælpe med følgende problem

Når jeg går ind på nogle hjemmesider får jeg følgende meddelelse fra microsoft interne explorer:
Klik for at køre et activeX-objekt på denne webside.
Når jeg trykker OK får jeg meddelelse om, at der er en fejl, og skal sende fejlrapport.
Det gør jeg, hvorefter hjemmesiden lukkes ned.
Håber I har en løsning.
Hilsen
bilkiario

Kommentar
Fra : iah

Dato : 16-04-06 12:44

Du kan blive en del klogere på Active-X ved at klikke ind på denne side:
http://www.superusers.dk/artikler/activex.htm

God Påske iah

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-06 12:45

Åben Internet explorer
Funktioner/internetindstillinger/sikkerhed/Tryk forneden på brugerdefineret niveau
Et stykke nede: Kør activeX-objekter og plug-ins, her skal være prik i aktiver
Tryk ok og ok
Det med at sende fejlmeddelser til Microsoft, har aldrig haft nogen effekt og kan slås fra, ellers altid vælg nej.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bilkiario

Dato : 16-04-06 13:03

Hej Palle

Har været inde og kikke, og der er sat prik under aktiver.
Evt. andre løsninger?
Hilsen
Bilkiario

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-06 21:37

Åben Internet explorer
Funktioner/internetindstillinger/sikkerhed/Tryk forneden på brugerdefineret niveau/her kan du trykke nulstil.
Men det er let nok at stille sikkerheden så der altid køres activeX opjekter, men en dårligere sikkerhed er da ikke smart, da noget af det farligste er at køre disse activeX opjekter.
Så det kan være din antivirus der lukker siden ned, fordi den fanger starten til en virus.
Nu kunne du jo give linket til den side, som forlanger et activeX opjekt, så kan vi lettere stille diagnosen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bilkiario

Dato : 18-04-06 17:50

Hej igen

Har nu prøvet de råd Palle gav mig men uden resultat.
Uanset hvilken eller ingen sikkerhed jeg sætter er resultatet stadig som jeg beskrev i starten.

Det skal lige bemærkes, at vi har 2 PC'ere og det er kun den ene som opfører sig sådan.
En af de hjemmesider hvor vi får dette problem er:

www.pspvenner.dk

Håber nogen har en god ide.
vh
Bilkiario

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 18-04-06 17:59

Hej, prøv at downloade/installere Firefox og se hvad den gør:

http://www.mozilla.com/firefox/

Hvis den virker er det noget 'lokalt' i din IE-explorer og du kan måske (afhænger af version/type installation) reparere den ved at gå ind i kontrolpanel->add/remove programs, markere Internet Explorer og vælge repair. Hvis dette ikke er muligt kan du blive nødt til at af-installere og installere IE igen. Nogle gange er dette heller ikke muligt pga. installations-typen og så må du prøve at installere 'oveni'.

Hvis Firefox heller ikke virker er jeg blank!

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 18-04-06 18:03

Hvis du bliver nødt til at re-installere kan du se hvordan du gør og hvor du kan hente IE:

http://www.arlet.dk/index.html?/reinstaller_ie.htm

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-04-06 21:16

Problemet skyldes nok en dårlig programmering af hjemmesiden du vil ind på, eller rettere sagt, den er lavet efter forkerte regler, som nu er ændret efter at Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) er fremkommet:
Problemet skyldes endvidere nok at du ikke har installeret Service Pack 2.
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/tilfojporgammer_sp2.asp
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-04-06 03:36

Du kan se her hvordan mine indstillinger står http://bentjuul.bsjh.dk/aktiv/ jeg har ikke SP2 installeret og har aldrig de problemer du beskriver, men ellers er min windows opdateret til dato. Det link du henviser til kan jeg sagtens komme ind på.

Hvis dette ikke kan hjælpe dig, så prøv at reinstallere IE som lawitt beskriver den 18-04-06 18:03.

//bentjuul

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 23-04-06 23:01

Hej, prøv først med Firefox så kan du se om det er et generelt problem eller IE.

Mvh. Lars

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 500 point
Dato : 27-04-06 09:12

Hej,

Har du fået det til at virke?

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : bilkiario

Dato : 30-04-06 11:31

Tak for svaret lawitt.

Det ser ud til at have hjulpet ved at reinstallere IE
Tak til alle for jeres hjælpsomhed
Hilsen jan