/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Blindrør i en PMX udstødning
Fra : MorbidAngel78
Vist : 1197 gange
100 point
Dato : 15-04-06 23:10

Har en 78 dyse og 5g ruller liggende...
Ville det være optimalt at sætte i hvis jeg fjerner "blindtarmen" på min udstødning???

VH
MorbidAngel

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-04-06 23:19

Ja.
Men jeg trode da du havde fjernet blindtarm, eller købt en anden udstødning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 16-04-06 00:06

Nej, jeg har intet gjort ved udstødningen...Kun ruller dyse og skive....
Så er den 78`er du foreslog måske alt for stor....
Men vil nu se om jeg ikke kan få fjernet blindtarmen i morgen, så jeg kan beholde min 78`er

Men hvis vi nu ikke fjerner tarmen, er det så ikke ok at sætte den gamle dyse i og så bare sætte de nye 5g ruller i og så stadigt få lidt mere optræk???

VH
MorbidAngel

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-06 01:46

Men hvis vi nu ikke fjerner tarmen, er det så ikke ok at sætte den gamle dyse i og så bare sætte de nye 5g ruller i og så stadigt få lidt mere optræk???
Jo, da. Så må den blive mere livlig ved acceleration.
Og måske er den 78 for stor, selv til at bruges med fjernet blindrør.
For ved nærmere eftertanke så tror jeg ikke den 72 som du siger er orginal, er orginal, jeg tror den orginale faktisk ligger omkring 64. Så den er allerede skiftet til en størrer?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 16-04-06 07:41

Nej, for den gamle dyse som vi har pillet ud er en 72`er , ja det står der ihvertfald på den, og scotteren har ikke kørt mere end 650km og er halvanden måned gammel...har selv købt den ved forhandleren

VH
MorbidAngel

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 16-04-06 07:43

Så måske er det for tidligt at fjerne blindtarmen...Har hørt noget med at den skal være godt kørt til inden man roder med udstødning

VH
MorbidAngel

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 16-04-06 12:18

Eller hvad???? :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-06 12:34

Ja, så må 72 jo være orginal.
Nej det er ikke rigtigt at den først skal køres til før man fjerner blindrør.
Nogle stykker jeg kender, fik forhandleren til at skifte udstødning, fjerne ring, og dyse op, da de fik deres helt nye maskiner.
Grunden til at mange vælger at få en anden udstødning fremfor at svejse blindrør, er:
1. Den kører lidt stærkere med uorginal 45 udstødning.
2. Hvis de bliver taget, tager politiet den orginale, som er hundedyr at skaffe igen.
3. Det er bøvlet at svejse pænt for mange.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 16-04-06 14:35

OK, ja det kan jeg godt se..

Så bliver det næste jeg gør at skifte udstødning...har tænkt på denne: http://www.thansen.dk/product.asp?c=496994396&n=282578716&pn=392994126. (grunden til denne er at den ikke ser alt for ulovlig ud)

Men er stadigt lidt nervøs for de 5g ruller....sidst da vi som bekendt skiftede dyse og ruller samtidigt tog den fulde omdrejninger men kørte kun 25-30, men da vi skiftede rullerne tilbage kørte den hurtigere, men ikke så hurtigt som normalt (formentligt dysens skyld) men det virker som om at der også er noget med rullerne som er galt........men det er disse ruller: http://www.thansen.dk/products.asp?c=688495455&n=1712458309

Men lad os se hvad der sker...skal skifte dyse og ruller i eftermiddag (72 og 5g) så håber jeg at det virker

Hvad vil du tro at den kommer til at rende når jeg sætter den "nye" udstødning på? (med ny dyse som PASSER)

vh
MorbidAngel

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-06 19:51

Det er en udmærket udstødning, og har selv kørt med den, netop fordi den ser lovlig ud, men se nu godt efter at der ikke sidder en indsnævring foran i røret, da nogle siger at der sidder en, andre siger nej, i min var der ikke en plomb, men det er også et par år siden jeg satte den på.
Ja, det skal være disse ruller, men:
Har du sammenlignet rullernes længde og diameter med de orginale, det skal være det samme.
Og hvad vejer de orginale???
Tror du kommer til at køre 70
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 16-04-06 20:27

Har nu skiftet til den originale dyse igen.....

Prøvede igen med 5g rullerne....CRAP.....20Km/t med fulde hammer på omdrejningerne, så de er sikkert for lette eller noget...Og har chekket størrelse og det hele og de er fuldstændigt identiske foruden vægten og farven.
Så nu er jeg tilbage til "square one" igen. Tror jeg vil købe en helt ny racervariatorting hvor jeg er 100 på at alt passer som det skal, men så skal jeg vel til at skifte dyse igen igen eller hva?? Og er sådan en racerting kun relevant når man har tunudstødning på??

VH
MorbidAngel

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-06 21:26

Og hvad vejer de orginale???

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 16-04-06 21:44

Ingen anelse, men man kunne tydeligt mærke forskel på de to.....Men ved det ikke præcist

VH
MorbidAngel

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-04-06 23:31

Du kan vel veje dem med en køkkenvægt?
Nej du er ikke helt tilbage til "square one" igen.
Men din variator må jo kræve nogle meget tunge ruller.
Tror jeg vil købe en helt ny racervariatorting hvor jeg er 100 på at alt passer som det skal, men så skal jeg vel til at skifte dyse igen igen eller hva?? Og er sådan en racerting kun relevant når man har tunudstødning på??
Nææ, man kan udemærket sætte en racervariator på din, men om det giver noget er lidt tvivlsom, tit giver det ingenting selv med tuncylinder på. Mange køber dem, men lidt spildt efter min mening.
Giver måske lidt i optræk.
Men jeg kunne nu godt tænke mig at vide vægten på de orginale.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 17-04-06 09:07

Havde egentligt tænkt på en Malossi vario incl. ny trykfjeder, men hvis det ikke giver noget er det jo ligemeget, så kan jeg lige så godt spare de 495.

Mht. ruller er det lidt svært at veje dem da de sidder i nu, og det er min nabo der ejer slagnøglen, men ja, det virker som om den har meget tunge ruller..

Så har jeg altså ingen anelse om hvad jeg skal gøre for at få den hurtigere op på de 60 som den kører nu...Jo måske en tunudstødning, men så skal jeg til at eksperimentere med dyser igen, og det gik jo som bekendt ikke så godt sidst

VH
MorbidAngel

Kommentar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 17-04-06 13:59

ok.....Aller sidste kommentar/spørgsmål:

Har besluttet mig for følgende:

Malossi vario racing set.
Turbokit udstødning original
Evt. en 74 dyse i og med den nye udstødning....

Så kommer jeg vel op omkring de 70-75 stykker med et ok optræk???

VH
MorbidAngel

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 17-04-06 21:01

Ja, med finjustering af ruller og dyse.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : MorbidAngel78

Dato : 18-04-06 07:15

Tak for svaret pallebhansen.