/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Grumset vand
Fra : jnvejen
Vist : 685 gange
100 point
Dato : 15-04-06 22:01

Jeg har købt et nyt 300 l. akv. har renset grus m.m. men vandet er grumset vil det forsvinde
af sig selv , det er 4 dage siden der kom vand og grus i,

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 15-04-06 22:06

hvis det ikke lækker sig så prøv at skifte vandet hvis det lækker sig så skal du ha købt en eller fler sugemalle som så kan fjerne det (her tænker jeg på alm suge maller) som i øvrigt også er godt til at holde bunden ren

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-04-06 22:37

Filteret bør kunne rense det, hvis du altså har fået gang i vandgennemstrømningen.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 15-04-06 22:42

kan også godt være at filtet ikke kan ta mere og skal renses !

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-04-06 23:17

Det grumsede er enten bakterier, fine lerpartikler fra dit bundlag, eller vandet, som udfælder kalk, efterhånden som CO2 damper af. Det sidste sker med frisk ledningsvand.

Det skulle gerne forsvinde i løbet af et par dage. Bakkterier kan holde sig, hvis man overfodrer. Sugemaller fjerner ikke uklart vand. De kan æde af visse typer fastgroende alger og ødelægger planterne , når der ikke er flere alger eler andet plantefoder.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-06 01:09

Vandet burde ikke være grumset efter 4 dage, rens filteret i pumpen måske har den fået forstoppelse af det grumsede vand, kan du se om det er fine partikler eller luftbobler, som transor er inde på, men lige meget hvad, så burde det gå væk i løbet af et par dage

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-04-06 07:54

Det er mulig at dit filter er beregnet til 300 L, men et der kan klare lidt mere vil sikkert vise sig at hjælpe, både på nuværende problem og fremover.

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 16-04-06 08:22

Hej jnvejen
Da vi startede vore akvarier op havde vi også det problem med et af dem, vi fandt aldrig ud af hvad årsagen var, men vi løste problemet ved at komme noget Aqua Life og Aqua Safe i akvariet, der gik ca.1 døgn.
Aqua Life er et naturlig biologisk vandrensning,tilintetgør affaldsprodukter,bevarer den biologiske cyklus.
Aqua Safe gør vandværksvand egnet til fisk, neutraliserer aggresivt klor og tungmetaller

Det kunne måske være din løsning.
Hilsen Rita

Godkendelse af svar
Fra : jnvejen

Dato : 18-04-06 14:35

Tak for svaret o.v.n..