/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
gråmix
Fra : snusi
Vist : 384 gange
150 point
Dato : 15-04-06 19:58

Hej
Vi har fået leveret belægningssten i gråmix, og der hvor vi købte dem, sagde de at vi bare skulle lægge stenene som de vi tog dem på pallerne, så ville det gråmix der nu skulle være, komme til at se godt ud og været mixet uden at være i mønster. Problemet er nu at det overhovedet ikke passer. Det er en lang indkørsel og i begyndelsen ligger der lysegrå sten, derefter kommer der en stribe mørkegrå og nu kommer stenene til at ligge i mix. Er der en bestemt måde de skal ligges på når det er mix?

snusi

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-04-06 20:11

Normalt ligger man dem fra pallen som beskrevet.
Begynder man først at sortere er det en næsten umulig opgave.
Set i bakspejlet har I været uheldige og skulle måske hvis muligt have lagt på den anden led altså en lang række først, men hvem kan vide det.
Lær at leve med det, I ser det mindre og mindre som tiden går, og mon ikke vejrliget vil udjævne de værste forskelle.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 15-04-06 20:19

Hej

Vi er ikke engang halvvejs, derfor håber vi på at finde en løsning på det, ellers må vi jo lære at leve med det
snusi

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-04-06 22:04

Jeg lagde min nye terrasse i gråmix sidste år.

Vi havde fået samme vejledning som dig, men da vi havde set pallens farvesammensætning, kunne vi godt se, at den gik ikke og sorterede vi hele svineriet i lyse og mørke. Naboens lille dreng på fem år fik så lov at bestemme fra hvilken stak, der skulle tages. Han havde en dejlig dag og vi fik en flot terrasse.

Mit råd ville være - lav det om !!!

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-04-06 22:43

Jeg troede du var færdig, så følg Brokkes tåd og læg om, men lad være med at prøve og lave mønster eller orden.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 150 point
Dato : 15-04-06 23:44

Med fliser og mursten skal man tage fra alle pallerne samtidig med tilfældigt skift så undgår man sammenhængende partier i forskellige nuancer. Det gør ikke noget at der er nuance forskelle mellem nabosten. Det gør det bare mere naturligt og mindre kedeligt.

De der har sagt at man bare tager fra en ende af er ikke fagfolk. Fejlen er meget almindelig . Jeg kan bare se på min genboes tilbygning, og jeg så endda at der var advaret mod det med stor skrift på folien, som stenene var leveret i.

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 16-04-06 09:22

Tak for svaret transor.

Problemet her er så bare at de har sat pallerne ovenpå hinanden så det er ikke helt nemt at tage fra alle paller. Vi har dog besluttet at flytte stenene sådan at vi kommer til at tage fra alle paller. Vi kunne dog ønske at der havde været en beskrivelse med, som du siger der var hos din genbo.
snusi