/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Valg af model til barn 8 år
Fra : jomfruane
Vist : 593 gange
200 point
Dato : 15-04-06 19:04

Min lille søn der ikke læser endnu, skal have en mobiltlf til nødopkald.

Det kan ikke nytte han skal igennem et større tasteri for at nå ind til mors tlf nummer.
Den skal på længere sigt også bruges til sms, men det behøver ikke være så lige til.

Han er ellers en tekniknørd der manurerer rundt på fx pc uden at læse, jeg er bare bekymret for at han i en nødsituation vil blive forvirret. Derfor dette ønske om at finde en nem tlf.

Jeg har selv sværget til sony ericcson og det ville jo være nemt det var samme oplader osv, men vigtigere er at den fx har klap istedet for tastaturlås.

Har i nogen gode erfaringer og råd vil jeg være taknemmelig for den tid i bruger på at skrive her.

Accepteret svar
Fra : Moggi

Modtaget 200 point
Dato : 15-04-06 20:13

Jeg sværger så mere til Nokia.. Dette pga. dens lette tilgængelighed til bl.a. telefonbogen (man kan bare trykke på pilen ned, så begynder man at køre ned i navnene som er i bogen) og den måde som dens SMS-funktion fungerer på (T9-ordbog, videresend til flere mm.)

Prøv at kigge lidt på www.mobilpriser.dk hvor jeg fandt denne som jeg synes er et godt bud:

http://www.mobilpriser.dk/index.php?page=103&search=1&advanced=0&level=PB&priceinterval=1&pricesort=-1&abonnement=-3&product=1235

Mvh.

Ps. Jeg har selv haft 4 mobiltelefoner, en motorola, en Ericson og to Nokiaer.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-04-06 20:16

Ligegodt hvad den hedder, bare den er indstillet, til KUN at ringe 112 eller HJEM.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 15-04-06 21:18

Hej og tak for svarene.
Sjovt nok er lige præcis den du forslår Moggi en jeg har haft kig på idag, men var i tvivl om dens brugervenlighed.

jeg tror ikke det er nødvendigt at låse tlf, min søn er ret godt afrettet

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 15-04-06 23:20

Evt indkod dit nødnr på tast 1 (der hvor man normalt har tlf.svarer). Så skal han bare holde den nede et par sekunder og vupti hul igennem til mor.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-04-06 00:59

Mekanikken i den Nokia 2652 virker, som i de fleste klap telefoner, for spinkel til en på 8.

Jeg ville vælge en Nokia 1100, de kan købes uden abonnoment til under 500,- er lette at betjene, og virker meget robuste. Skal det være lidt mere avanceret så en Nokia 5140i

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 28-04-06 08:54

Tak for svaret Moggi. Der var ikke mange der havde gode råd indenfor dette emne, men jeg har købt den tlf også du foreslog.