/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Afrensning af maling på fælge
Fra : Niederhof
Vist : 2925 gange
100 point
Dato : 15-04-06 18:07

Jeg har ved et uheld dryppet GORI88 på fælgene på min XT550 (blanke alufælge) - hvorledes akn jeg fjerne det igen ?
(Det ER tørt og sidder meget fast.....)
Kan jeg smøre det ind i brun sæbe, og lade det stå natten over ? eller vil fælgen få mærker af det ??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-04-06 18:41

Nu har jeg ikke læst edketten på din gori men men men...

Hvis dine fælge ikke er malet (eller har fået anden behandling) kan du bruge celulosefortynder.

Har du læst hvad står der på angående fjerning af dette produkt på bøtten ?

mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 15-04-06 20:08

Brug ikke brun sæbe , på aluminium. sæben er et stærkt alkali, og det giver misfarvning af aluminium. det danner aluminiumhydroxid.

Men det tåler alle stærke opløsningsmidler. Terpentin , benzen (men det er ikke godt for dig) eler acetone, for blot at nævne nogen. Hvis de ikke gør det, så køb penselrens hos farvehandleren.

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 02-05-06 20:32

Godt med advarselen mod brun-sæbe på aluminium...
Men hverken cellulosefortynder, terpentin eller pensel-rens virker.... Jeg har haft held med Autosol og kno-fedt - - det giver samtidigt en ekstrem blank fælg.....
Tak for svaret transor.