/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Adgangskoder
Fra : swarn
Vist : 395 gange
100 point
Dato : 02-12-02 23:15

Jeg har en del mapper i min foretrukne,og der er en mappe som er privat, og jeg vil godt tildele den en adgangskode for at ander ikke skal se hvor man søger på nettet, og kan man det, for det er jo ikke alt folk skal se vel
Håber der er en kvik person der vil fortælle mig hvordan jeg gør.
De venligste julehilsner fra.
Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-12-02 23:26

Hej Hans,

så vidt jeg husker har du Win ME... korrekt mig endelig hvis jeg husker forkert... idet Win2000 og XP har extra features mht. dette når de f.eks. bruger en NTFS partition...

til at starte med ka' du la' være med at dele din mappe... så er der ingen der ka' få adgang til den umiddelbart... den anden ting du ka' gøre hvis den er delt er når du højreklikker på mappen i stifinder for at dele den, at du vælger punktet "afhænger af adgangskode"... hvis du altså hvis du vil dele mappen... ellers er det nemmeste at la' være med det...

så ved jeg ikke lige om det var det du mente...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 03-12-02 00:12

Hej Strarup.
Det jeg mener er at når jeg er på nettet, og trykker på min foretrukne, og får et vindue åbent hvor der ligger en hel del mappe, og der er der en som hedder privat, at den så ikke viser hele sit indhold, uden at den får en adgangskode.

PS.Din husker er der ikke noget galt med

Julehilsner fra.
Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-02 08:52

"swarn" <swarn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:SMQG9.54787$HU.3661150@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en del mapper i min foretrukne,og der er en mappe som er privat,
> og jeg vil godt tildele den en adgangskode for at ander ikke skal se
> hvor man søger på nettet, og kan man det, for det er jo ikke alt folk
> skal se vel
> Håber der er en kvik person der vil fortælle mig hvordan jeg gør.
> De venligste julehilsner fra.
> Hans/Hvidovre
Nu skriver du ikke hvad operativsystem, men da mappen er privat er det win
xp.
Da mappen er privat er den allerede beskyttet med adgangskode, for du er da
den eneste der logger på med dit brugernavn og din adgangskode ikke?
Richard Thune

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 100 point
Dato : 03-12-02 12:12

>Nu skriver du ikke hvad operativsystem, men da mappen er privat er det win
>xp.
>Da mappen er privat er den allerede beskyttet med adgangskode, for du er da
>den eneste der logger på med dit brugernavn og din adgangskode ikke?
>Richard Thune

Hvis du læser ovenstående igen, vil du opdage at der er tale om win me. Og mappen swarn omtaler er jo ikke privat, i system mæssig forstand, nok bare personlig/privat.
Jeg er ret sikker på at der er tale om en computer, som har flere brugere, men kun et brugernavn og at det eneste som skal "skjules" er et par links som ikke vedkommer resten af familien - men ret mig endelig hvis det er forkert opfattet.

Tilføjelse; Mappen med foretrukne ligger almindeligvis her C:\windows\foretrukne

mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-02 18:32

In article <SMQG9.54787$HU.3661150@news010.worldonline.dk>, swarn wrote:
> Jeg har en del mapper i min foretrukne,og der er en mappe som er privat,
> og jeg vil godt tildele den en adgangskode for at ander ikke skal se
> hvor man søger på nettet, og kan man det, for det er jo ikke alt folk
> skal se vel
> Håber der er en kvik person der vil fortælle mig hvordan jeg gør.

Finder den i filsystemet, højre-klik, egenskaber, sikkerhed
og her kan du bestemme hvem der må læse den.

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-12-02 19:30

Hej Hans,

oki doki...

tja... nu ska' jeg lige prøve og se om jeg forstår det korrekt... er det meningen du vil skjule den for andre bruger der sidder fysisk ved din computer eller er der over netværket/internettet?

idet hvis det er over netværket ka' du så bare la' være med at dele din foretrukne mappe, således vil der ikke være nogen der ka' få adgang til den... hvorimod hvis det er fysisk ved selve din computer ska' du ud i noget a la det Rasmus foreslår... -->
http://www.handybits.com/easycrypto.htm

til Rasmus,

Richard Thune er nyhedsbruger og ka' ikke læse de beskeder der kun er skrevet herinde fra og ikke sendt ud til nyhedsgruppen... som du f.eks. har gjort ved at trykke på "skriv til nyhedsbruger"... indlægget her har en seperat "tråd" ude på nyhedsgruppen, du ka' bl.a. her se hvordan indlægget ser ud ude på nyhedsgruppen... -->
http://www.kandu.dk/dk/news/242106/groupid/30303
det ka' du bl.a. læse mere om det i dette tip fra Rellom... "Kontakt til nyhedsgrupperne"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2218

derfor ved han ikke at Hans/Swarn bruger Win Me...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 09-01-03 17:45

Tak for svaret rkl.
Nu må jeg vel se at få lukket denne tråd, håber ikke der er nogle der bliver
Hilsen swarn/Hvidovre