/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
afbetal cykel på SU? hvor?
Fra : mudshade
Vist : 3891 gange
75 point
Dato : 15-04-06 13:40

hej. Står og vil købe en NY cykel men da jeg kun har SU vil jeg købe den på afbetaling. Alle de steder jeg har været vil de ikke sælge mig den da jeg kun er på SU, så jeg ville høre om der er nogle der ved hvor jeg kan købe en cykel på afbetaling selvom man er på SU. Bor i frederikssund men er villig til at købe over netttet.

Mvh mudshade

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 15-04-06 13:47

Har du da ikke en fornuftig bank der kan hjælpe dig..

de bør da satse på dig på lang sigt...

hilsen

Henrik

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 15-04-06 13:54

jo, men ville helst ikke låne der ;)

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 15-04-06 13:59

sem ex bankmand fatter jeg ikke du vil betale mere end du skal, og det er dyrere for dig alle andre steder...

men det er jo et valg du må tage, men på SU har du vel ikke brug for højere renter, spørger jeg så og undrer mig lidt over din tilbageholdenhed...

Det er altså kun mennesker der sidder der og de lever af at låne penge ud, man naturligvis skal du kunne betale dem tilbage, men det bliver alligevel ikke bedre af at tage ekstra udgifter andre steder.

Klø på og få styr på tingene med banken, dem allesammen hvis det er der det " trykker"

bare klø på...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 15-04-06 18:52

Hvad med at spare sammen lidt, så vil en god cykelhandler sikkert gerne splitte handlen i to - tre rater.
ellers kan jeg klart anbefale qxl.dk hvor der faktisk også er en del nye cykler - virkelig billigt.
Jeg er også selv på su og nu er det jo ikke noget man skal være i al evighed, så det at købe fx en bilkacykel mener jeg godt man kan leve med de år det varer.

Jeg har ikke svaret på dit spørgsmål, men jeg stod selv i noget af den samme situation for et års tid siden hvor jeg bare var nødt til at anskaffe mig en bil og jeg kringlede den ved en kassekredit og et privat lån. Nu er det hele ude af verden og jeg er stolt af at jeg netop kringlede den istedet for at stå med et mangeårigt lån til ågerrenter.

Glæden ved det nye flotte jerndyr varer ikke lige så længe som afbetaling på de dyre lån!

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 37 point
Dato : 25-04-06 11:02

Vent til du er færdig med studiet til at købe din drømmecykel - køb i stedet en ny på tilbud i supermarkeder, metro, internettet mv til en 500-mand. Hvis du ikke ligefrem dyrker cykelløb e.lign kan du vel "nøjes" lidt endnu og ellers må du tage kontakt til banken, evt. skifte bank hvis I ikke kan sammen.

Held og lykke!

Mvh. Ampere

Godkendelse af svar
Fra : mudshade

Dato : 25-04-06 19:15

Tak for svaret ampere.