/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kode 10
Fra : popo
Vist : 518 gange
50 point
Dato : 15-04-06 10:18

Har et gammelt iomega zip drev 100 til parralelporten, har hentet driver og instaleret dem, men for en fejl med at det kan ikke starte kode 10.Er der nogen som ved hvordan,man for det til at virke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-04-06 10:38

Har du set i enhedshåndtering om der er gule markeringer.
Har du kigget her:
H-klik på denne comp > vælg administrer > dishåndtering > kan du se dit drev og hvad står der.

Kommentar
Fra : popo

Dato : 15-04-06 10:50

Der er en gul markering når jeg går i enhedshåndtering,kan ikke se det i diskhåndtering

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-04-06 11:13

Så er det sandsynligvis ikke den rigtige driver du har lagt ind.
(hvis drevet er gammelt, så kan det måske kun køre under NT4)
Win 2000 er NT5
XP er NT5a

Kommentar
Fra : popo

Dato : 15-04-06 11:40

Har ellers været på iomegas side og hentet en driver til xp??

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 15-04-06 14:07

ok hvis du har den rigtige driver så:
H-klik på dit drev i enhedshåndtering > egenskaber > fanen driver > opdater driver >
Hvis du lader den søge efter driveren så vær sikker på at den leder der hvor du har driveren liggende, ellers vil den evt. "bare" finde en driver i XP-driverbilioteket.
Husk at følge operationen "til dørs" ved også at trykke "anvend" der hvor det kræves.

Godkendelse af svar
Fra : popo

Dato : 15-04-06 17:56

Tak for svaret e.c.