/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Et godt netværk?
Fra : vendhalm
Vist : 569 gange
150 point
Dato : 14-04-06 16:00

Hey.. Vi har 2 stationære computere i vores husstand med begge Windows XP HomeEdition, ingen af dem har trådløs netkort.. vi har i et stykke brugt alm. kabler til internet, igennem en switch, men vi vil gerne have trådløs istedet for.. vores internet er 2048/512 (så vidt jeg husker) fra Cybercity, igennem alm. telefonstik.. mit spørgsmål er om det er let at få op at køre, og om disse produkter tilfedsstiller kravene..

Netkort til begge pc'er: http://www.expressdelivery.dk/asp/index1024.asp?varernr=WRT54G&goto=productinfo&gruppe=netvaerk&undergruppe=net_wireless_router&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&

Router: http://www.expressdelivery.dk/asp/index1024.asp?varernr=WRT54G&goto=productinfo&gruppe=netvaerk&undergruppe=net_wireless_router&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&

Vi har intet købt endu, fordi vi vil være sikre i vores køb.

Kommentar
Fra : vendhalm

Dato : 14-04-06 16:04
Kommentar
Fra : vendhalm

Dato : 14-04-06 16:07

det link virkede ik.. den her skulle helst http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=NETDL0299

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-04-06 21:10

Ja de kan godt bruges sammen. - At du vælger 2 PCI indstikskort, er meget fornuftigt, da de vil virke bedre end hvis du havde valgt en USB løsning, nu hvor det er to stationære PC'er der skal i luften.
Jeg vil dog anbefale at du sikre dig, at antennen på de to PCI kort, kan afmonteres, og erstattes med en type med større egenforstærkning, på et længere kabel. Det vil give færre problemer, da du kan flytte rundt med antennerne til bedste signal.
En antenne der gemmer sig nede bag kabinettet, og vel sagtens nede ved gulvet, er IKKE den ideelle løsning.

Hvis du har 2 IP adresser hos CC, så vil du med en router, kun have behov for 1 IP adresse, da routeren sørger for trafik tildelingen på det lokale netværk.