/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slettet min Mus - cant boot!
Fra : TheOsirisDK
Vist : 608 gange
300 point
Dato : 14-04-06 10:42

HJÆLP! Okey jeg ville opdatere min MouseWare driver, den sagde så at min driver var gammel og om jeg ville "Clean up" de gamle filer. Det gjorde jeg og så rebootede den.

Problem - med "gamle filer" mente den selve driveren! Så jeg har ikke nogen muse driver, godt så, meninger var vel så at installation programmet ville starte sig selv når jeg bootede - men jeg glemte bare at jeg havde logon screen på! Og her virker tastaturet ikke!

Jeg prøvede i fejlsikker tilstand men der kom stadig logon screen. Jeg prøvede med en ældre microsoft mus (den som kom med windows pakken) den virker stadig ikke!

Hvordan får jeg startet windows? eller min driver tilbage?
jeg er ikke så meget for at formatere, igen...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-06 10:54

Når du siger at windows skal startes, så gør det vel det men musen virker bare ikke?

Så må du jo bare bruge tastaturet.
vend tilbage og du skal blive guidet på vej

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-06 11:02

Musedriveren er da ikke den samme som tastatur driveren så det skulle da virke endnu

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 11:03

det er jo det jeg siger! Min mus virker ikke. Mit tastetur virker ikke i velkomst skærmen/logon (der hvor du vælger bruger)

(Mit tastetur virker fint i bios'en)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-06 11:05

Dit tastaturer det et usb?

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 11:05

Muse driveren og tastetur driveren er rigtig nok ikke ens - og tasteturet virker også fint. Jeg kan bare ikke bruge det til at vælge bruger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-04-06 11:05

hvis du holder SHIFT nede ved genstart kan du logge på som en anden bruger - og den anden bruger behøver jo ikke at have noget skrevet i felterne

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 11:06

Begge USB - de har en adaptor til de der muse/tastetur porte

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 11:09

"shift nede ved genstart" - hvordan? hvad sker der? hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-06 11:11

Øhhh, der må da være en mulighe for at bruge tastaturetfor at logge på. Prøv dig frem. Her er et linkt til tastaturgenveje.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;301583#EXABAAA

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 11:16

nope - gæælder alle for når man HAR startet windows...
hvad med en anden tilgang? er der en måde jeg kan geinstalere de gamle driver uden at starte windows? fra windows cd'en?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-04-06 11:23

http://www.computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=TLBMS0003&kat=pc-pda&subkat=pc-pda7&nav1=PC-PDA&nav2=pc-pda7 hvis alt andet svigter så skal du måske i byen imorgen og købe dig sådan en til at bruge i fremtiden

det med at holde shift nede lige når maskinen genstarter er en gammel måde at kunne åbne windows uden mus - .... virker det ikke hos dig ????

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 11:34

DOH - det der lyder som min løsning miritdk! Men hvornår skal jeg holde shift nede (den til venstre?)
Altså først kommer der en skærm hvor harddisken indlæses og der er et fint billede af mit motherboard - så kommer windows load screen og så har jeg problemet med logon...

(og nej, den skærm hvor rammen(?) bliver indlæst kommer slet ikke op)

Jeg prøver at holde shift nede lige fra start men der sker intet. Hvordan kan det være så umuligt at starte uden en mus?!?!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-04-06 11:47

hmmmmm - lyder som om du gør det rigtigt men kan ikke lige finde ud af hvorfor du så ikke blot får mulighed for at oprette ny bruger uden password og navn - forsøger at forhøre mig andetsteds

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 11:54

HUZZAH!

i det mindste har billy gjordt EN god ting - SYSTEM GENDANNELSE

Efter at have genstartet et par gange fuckede min comp helt op og kom med "hvor jeg ville starte pc'en"

Af ren desperation valgte jeg "sidste gendte indstilling hvor systemet virkede" - tilsyneladende includere "instillinger" også muse drivere.

Okey, men det er ikke over endnu. VIL have opdateret den mus. Den beder mig "cleane" mine gamle filer. Når den går det sletter den min muse drivere. Jeg kan gå ud fra de bliver instalerret automatisk når computeren genstarter. Så hvis jeg kan slå logon screen fra burde alt gå vel - hvordan gør jeg så det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-04-06 12:29

så langt så godt - underligt ingen havde tænkt over det

med logon skærm mener du så velkomsthilsen - eller password ?????

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 12:37

Det her er simpelthent for stupidt. Okey jeg slår logon skærmen fra og der kommer en ny slags op. Her virker tasteturet. Jeg cleaner min driver og genstarter - mus virker ikke, vil navigere med tastetur.

MEN DET VIRKER SJOVT NOK HELLER IKKE!

Min mus bruger MouseWare, min tastetur bruger iTouch. MouseWare afinstalleres og ingen af delene virker længere.

Så FØR windows starter virker tasteturet fint, når windows så starter virker hverken mus eller tastetur!

Så nu er jeg så i Status Quo. System gendannelses tingen løser det ikke mere.

Btw - det var velkomst skærmen jeg mente. Men der virker tasteturet i virkeligheden findt - det var fordi MouseWare også havde afinstalleret min tastetur driver...

Det der er jo ikke særligt godt gennemtænkt af logitech det her...

Så hverken mus eller tastetur svare. Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-04-06 12:41

høh - har man ikke problemer så skal man bare anskaffe sig en computer

prøv lige at se om - når du kan komme til det - køre den lille chckdisk (ret fejl i filsystemet automatisk)

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 12:46

jeg tror ikke det er problemer med harddisken på nogen måde (og så vidt jeg husker hvis der er bliver det først rigtig slemt efter chckdisk har fundet fejlene - gjorde den på min gamle, virkede fint, kørte chckdisk = ny harddisk)

Jeg tror der noget lummert ved den installer fra logitech...

btw, miritdk, det er sandt det med problemerne, men det er ikke computeren - det er windows - linux og alle dine problemer forsvinder...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-04-06 12:57

btw - hvorfor bruger du så windows ???

hvis en chckdis nedlægger din hd - så er der i den grad da noget galt - hvorfor så ikke gøre det hele godt og i orden med en ny - eller gen-installation ???

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 13:12

Det var min gamle hd... anyway kørte chkdsk igen på den her...

"chkdsk fand en eller flere fejl"
"en masse bits og bytes og alokerings tabeller"

erm... now what?

1, kan windows reperares uden at alt slettes?
2, kan windows rette fejl som disse?
3, hvad heder det der program der gør det muligt at flytte ens filer fra en hd til en anden inden windows tar over - i tilfælde af det værste?

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 13:32

Seriøst er der ikke nogen der har prøvet at reperare deres computer? C'MON! I NEED HELP! ved at gå til her... sidder og skriver på min fars computer som sjovt nok heller ikke har nogen funktionerende mus... (cordless=ingen batterier)
Har fundet det der program, men jeg kan ikke brande den uden den fordømte mus!

En eller anden! sletter windows c drevet når den reperare? er det muligt at reperaer windows uden at slette alt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-04-06 13:36

hvis din pc er oem baseret kan du komme ud for at der slettes - men læs her under punkt 4

http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 13:37

oKEY jeg solgte min sjæl til djævlen og nu virker computeren igen. Mus og tastetur er stadig døde. er der virkelig ikke en måde at gendanne de gamle drivere?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-04-06 14:04

afinstaller tastatur og mus - afinstaller softwaren til dem - geninstaller ???

blot en strøtanke

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 14:18

Det ville jeg også så frygteligt gerne problemet er som sagt at uden mus ikke tastetur kan jeg ikke så instalerre noget. Når man installere windows kommer det med nogen standard driver til mus og tastetur og de er tilsyneladende slettet. Inden windows startes - altså i BIOS'en virker tastetur fint (og sikkert og mus hvis man kunne bruge den der)

Så driverne ligger der et sted går jeg ud fra.. sigh... kan man ikke få nogen boot drivere til mus og tastetur? som man kan starte sammen med windows og så installere dem?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-04-06 14:22

joooooooohh - du kan hente fra en anden pc og brænde ud og installere - men hvor ??? - svar skyldig - gætter på at du kan hente dem fra hjemmesiden hvor de hører til (logitech - ms - osv)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-04-06 14:31

søg på firmanavnet - driver

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 15:30

hmm... jeg fandt en fil kaldet "mouse.exe" som tilsyneladende skulle agere som DOS driver... virker ikke, ved ikke hvordan man åbner den. Den eneste måde jeg kan få en dos prompt frem er ved at indsætte windows cd, og når først den er sat i vil den ikke ud.

Er der seriøst ikke en måde for windows at geninstallere de originale drivere?

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 16:05

wow... er der nogen der ved helt præcis hvor muse driverne findes? har måske fundet en løsning, den der ntfs reader genoprette slettede filer! huzzah!

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 14-04-06 17:18

NAH TO HECK WITH IT!

kan jeg sætte mit c drev til min fars computer som slave (så jeg har 2 hd med 2 windows) og så flytte de filer jeg vil gemme?

(geninstallering af windows sletter c drevet ik?)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-04-06 07:52

Hej igen

Det er en god ide med at tage harddisken ud af pcen og flytte den over som slave i din fars pc. Det vil nok være en god ide med en helt ny installation så du kan starte på en frisk.
Nu kan du jo flytte alt det du vil. Lav evt. en mappe som du flytter det hele over i. Husk at flytte alt hvad du overhovet kan få brug for og husk at exportere dit adressekartotek. Hvad med dine Foretrukne, dem kan du måske også få brug for.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-04-06 07:53

En reperation af windows sletter ikke c: drevet, mens en ny installation selvfølgelig gør.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 15-04-06 10:24

Lol, prøvede en reperation, ingen forskel - stadig ingen mus eller tastetur... Så system restore gendanner driver men windows reperation gør ikke? anyho, har gjordt de fornødene backups (måtte flytte rundt på jumperne også)

Men i mit øjebliks genialitet fik jeg en ide... Jeg har to hd. En på 160 og en på 80. Skal snart investere i en 200 gb. Hvis jeg nu installere windows på den mindste, men har en backup af windows på fx den på 160, som jeg kan boote på hvis noget skulle gå galt...? Og så bare sætte den "sekundære" windows som slave ligesom jeg gjorde hos min pops. Ville det kunne lade sig gøre? Firewalls osv ville blive forvirert og at have to windows mapper?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-04-06 11:02

Nej nej det er en god måde at gøre det på. Sæt den gamle som slave og den nye som master og lav en komplet nyinstallation med antivirus firewall og hvad der nu hører til. Bagefter kan du jo så gå igang med at flytte filer og lignende over Der vil ikke blive noget forvirring omkring 2 styresystemer.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 15-04-06 13:22

hvorfor ikke? Der er så mange design fejl I windows at det direkte er meningen at det skal geninstalleres engang imellem. Så ville det være smart at have en ekstra boot mente jeg bare.

Anway, jeg bruger det der kaldes MSN Browser, dvs at mine fortrukne ligger på deres server (?) eftersom jeg kan logge på fra hvilken som helst computer. Er der en måde jeg kan få de fortrukne over på en anden bruger (har oprettet en ny nu jeg var i gang)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-04-06 09:05

Nu kender jeg ikke lige MSN Browser, men om der er en måde så en ny bruger kan "overtage" fra en anden kan du jo lige søge på i programmet.
Det kan jo lade sig gøre i Windows, men det er jo en anden sag.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-04-06 22:36

et lille ps herfra - gennemlæste lige alle indlæggene og vil ikke gøre mig klog på videre forløb - men opdagede at et indlæg jeg troede jeg havde lagt ind ikke var kommet med - så her:

i stedet for mus kan du bruge den tast der sidder mellem alt.r og ctrl (th på tastaturet) og derpå pilene op og ned osv - vidste du det ???

roger and out

Annuller spørgsmålet
Fra : TheOsirisDK

Dato : 16-04-06 23:56

lol? alternative højre klik? jo den kender jeg godt...

Læste også selv lige det hele igennem engang til - frankly har jeg ikke kunne finde et fuldensgørende svar forløbet igennem - og endte med at gøre præcis det jeg ville undgå ved at stille spørgsmålet. Skal lige siges at Logitech som jeg sendte to mails til forleden heller ednnu ikke har svaret og vil sikkert heller ikke komme til det.

Repair havde ingen effekt men efter geninstall kørte jeg updaten igen uden problemer.

Hvis i vil tillade det vil jeg gerne trække spørgsmålet tilbage. Sry.