/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Nyt Videokamera
Fra : cccf
Vist : 608 gange
100 point
Dato : 14-04-06 09:09

Jeg har tænkt mig at investere i et nyt videokamera.
Det må koste omkring 8-10,000
Hvad skal jeg købe ?
Sony kommer med et HDR kamera, men det optager i mpeg2, og jeg har hørt at det er dårligere end avi, det skulle også være sværere at redigere I . Jeg bruger pinnacle 10 nu.
Så har jeg set på Panasonic mx500 men der siges, den er dårligere end forgængeren mx400, som ikke kan købes mere.

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 100 point
Dato : 18-04-06 01:40

Det er en ordentlig pris, du sætter. Det afhænger meget af temperament, vil jeg sige - ikke mindst hvor nervøst du er ved opbevaringen af kameraet.

Du kan få ret fede kameraer i dag, som optager i ægte bredformat - og som gemmer på kort (!!!). Et 2 GB SD kort varer ca 25 min i max kvalitet. Fedt produkt til skituren, da det jo ikke tager skade af et par bump. Til gengæld et ret dyrt medie - og lidt bøvlet, at der ikke er længere optagetid. Har selv et Panasonic (se stort set alle test - de ligger næsten altid med i top) denne model :

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=158568

Fordele : 10 X opisk zoom, 3CCD teknologi (det skal du købe), ægte Leica objektiv - og så i øvrigt ufatteligt lille. Superstabil medie - lige til lommen i skituren.

Ulempe: Som de fleste for meget vindstøj - og så altså begrænset optageplads.

Af andre muligheder, jeg så på, laver JVC deres http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138510 som jeg synes, var et fedt compact kamera. Det er desuden skabt med et 5 GB almindelig kamerafunktion - men trods opløsningen matcher det ikke helt et godt digitalt kamera. Det er baseret på flash medie og er "født" med en 4 GB - som altså er en lille harddisk - og da jeg ofte har kamera med på ski, var jeg lidt bange for det, og fravalgte det - men det er ellers et lækkert kamera

Men kan du acceptere harddisk, bør du nok lige se det nye Sony - det er s'gu' et fedt stykke legetøj: 30 GB harddisk !!! , ægte bredformat - og lydoptagelse i dolby digital 5.1 !!!

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=DCR-SR90E&site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=CAM+Hard+Disk+Drive

det er altså blæret - pris her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194996

Eneste ulemper: Ingen af de 3 er egentlige HDR / HDV kameraer (High definition). Og det er spørgsmålet, om du burde ofre det, når du alligevel ligger i den pris. Det billigste ligger i omkring 12.600 (og der er reelt ingen tvivl om at de falder drastisk når masserne kommer på) - og der er ingen tvivl om at det pynter med højopløsning på en god 37"" LCD skærm med 1366 x 768 på skærmen - så snakker vi altså knivskarpe billeder....

..... og har man penge, så kan man få....

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 05-08-06 10:51

Tak for svaret erling_l.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 05-08-06 11:15

hvad købte du ?