/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Mangler drevbogstaver..
Fra : wulfo
Vist : 529 gange
300 point
Dato : 13-04-06 18:20

Kan der tilsluttes flere end 25 lager-enheder til XP samtidig?
Ønsker at de alle skal beholde deres faste diskbogstav, også de flytbare enheder.
Hvis drev A: til Z: er brugt op.. Ingen af enhederne har mere end en partition, men kunne da godt tænke mig at give dem det.

Sættes der f.eks. et ekstra usb hukommelses-stik på, fjerner den et tilfældigt drev/enhed.
Fjernes stikket igen, får det tilfældige drev index-bogstavet tilbage igen.

Kan man få flere bogstaver eller kan et drev/enhed omdøbes til en mappe i et andet drev-index eller findes der et program/driver til håndtere uendelige drevbogstaver ??

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 310 point
Dato : 13-04-06 18:44

Ja og nej
25 ENHEDER, mange.
Prøv kontrolpanel/administration/compurteradmini/diskenheder- og lad din PC selv finde de drev, du måtte have.
Derefter kan du selv tildele drevbogstav, men pas lige på...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-04-06 21:11

Dynamiske enheder (bl.a. USB) har ikke faste drevbogstaver da de ikke absolut sættes til i samme rækkefølge.
En god ting er at navngive drevet, så du ved hvor du er.
Programmet Partition Magic kan håndtere alle dine drev og bogstaver.
Som jeg er orienteret så er alfabetet = max tilslutning.
Pas på ikke at ændre C: (med styresystemet) til andre bogstaver.
Med så mange USB-drev bør du bruge fordelere med egen strømforsyning, for det er ikke sikkert dine indbyggede USB-stik kan bære så stor en belastning.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-06 08:30

wulfo

mere end 25 enheder er da også lige i overkanten er det ikke.

Hvor mange partitioner har du da brug for på harddiske.

Efter min bedste overbevisning kan der ikke tilsluttes mere end de i alfabetet - æ,ø,å antal enheder, men da det kun er dine faste installerede enheder der har fast drev bogstav, er det vel bare at ikke tilslutte mere end få af de flytbare ad gangen.

Kommentar
Fra : wulfo

Dato : 14-04-06 22:01

Hej Alle

Tak for jeres svar..
Okay.. Det må jeg så bare accepter eller hva¨?

Jeg kender godt programmet Partition Magic og funktionen i kontrolpanel/administration/…, men giver ikke systemet flere bogstaver.

Jeg ville bare høre om det var muligt, men det er det nok ikke i XP. Det er ikke livsnødvendigt at have alle disse enheder på samtidig, og JA det er rigtig mange og mere end nok. Det var mere for eksperimentets skyld.

Jeg lader lige tråden hænge her lidt, hvis der lige skulle komme en med en god løsning, der kan styrer/visse over 25 enheder... Måske der var et lille program??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-04-06 10:29

Meeeeeen du kunne lige sætte en comp ved siden af og lade den håndtere de næste 25
Kobler du dem via en switch i et lille netværk - kan du råde over mange mange partitioner/HD
Denne eller de comp. behøver ikke at have nogen høj hastighed da netværkstransporten ikke overstiger 1000 Mhz på netkortet.

Godkendelse af svar
Fra : wulfo

Dato : 26-04-06 23:13

Tak for svaret sofus.dk.