/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
HP LaserJetp Vandrette striber
Fra : kipumi
Vist : 2895 gange
100 point
Dato : 13-04-06 17:46

Min printer laver en masse vandrette striber i teksten. Toneren er ret ny, der er masser i den endnu. Jeg har skilt printeren meget forsigtigt ad, det jeg kunne - ikke ret meget - da jeg ikke har forstand på det, og børstet/støvsuge tden meget forsigtigt. Det begyndte med en meget smal lille stribe, nærmest som en blyant, men tager til, i dag ligger striberne 4-5-6 stykker tæt sammen, og der er ca. 7-8 cm, mellem hver gang. Altså 4 x på et A4.
Det er en printer jeg har fået fra et kontor, og der var ikke nogen manual med, så jeg kan se fejlene der.
Er der ikke nogen, der har en god ide, som de vil dele med mig?
God Påske til jer alle.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-04-06 18:19

Tag patronerne ud, og rens dem med sprit/rensebenzin, på en vatpind eller andet.
Og jeg ved, der er andre, der har modsat overbevisning, men har en gammel HP selv, og den er altså TOTALT ligeglad, hvordan den bliver renset, bare du ikke vender hovedet opad-----mens du gør det.
Så stopper du dyserne.
Har renset den med alt, og den virker endnu, bortset fra, den er ved at være tom.
Og den har jeg har i 2 år, med samme patron.
Og husk at rense alt printet.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 13-04-06 18:23

det kan være flere ting ...

1. det kan være din toner der spilder ..
2. rens transferrolleren med et stykke tør køkkenrulle der ikke fnugger, bare kør frem og tilbage til du har været rullen rundt ( printeren skal være slukket)
3. det kan være overskudstoner der sidder på fuseren, og det reses af med lidt silicone olie

D9N

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 13-04-06 18:25

sofus ... eeeeeh hvilke dyser finder du i en laserprinter ???

og der må IKKE komme sprit eller andre væsker i en lasertoner, så er den færdig ...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-04-06 18:47

UPS, læste ikke LASER
Men ellers var GODT ment

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-04-06 18:50

Jeg har selv en gammel Laser printer (i farverne sort, sort, sort) her er der en valse som spiller ind i billedets kvalitet. Den skal holdes ren så pulveret kan lægge sig rigtigt indtil det overføres på papiret.

Jeg ved så ikke om denne teknik stadig bruges, men det var da en mulighed, at rense valsen.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 13-04-06 19:00

D9N
ØH... HVAD ER TRANSFERROLLEREN OG HVAD ER FUSEREN ?? - HVOR SIDDER DET/DEN ???

Accepteret svar
Fra : D9N

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-06 19:20

Transferrolleren er den der sidder under tonerkassetten nede i printeren , det er en sort skum eller gummirulle, og årsagen til man skal slukke printeren er at den bliver ca - 10.000 volt og det giver et meget stort rap over nallerne ...

Fuseren er den der varmer toneren på papiret , og den sidder lige inde papiret kommer ud af printeren, og den skal køle ned inden man rører den, da den er ca 180 grader

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 13-04-06 22:28

Jeg har renset og gjort ved. Striberne bliver større og større. Jeg må prøve igen i morgen i daglys, så kan det væe, jeg edre kan se, at skille printeren ad. Jeg kan få en del plastic af, der bare er sat let sammen, men mon jeg skal pille skruerne og alt muligt ud for at komme ind til den der fuser ??

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 14-04-06 19:17

Tak for svaret D9N.
Jeg kan sagtens tage en masse plastik af printerkassen, så jeg kan se ram og ledninger m.m. men selvom jeg skruer de 4 skruer ud, jeg kan se kan jeg ikke få overdelen af, og det tror jeg, er nødvendigt, for at se Fuseren. Rolleren har jeg renset. Men jeg prøver at skrue lidt mere. Tak for oplysninger, håber de kan hjælpe mig.God Påske.