/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Lab.med drengesteger.
Fra : camho
Vist : 947 gange
100 point
Dato : 13-04-06 15:59

Er det nogen, der har erfaring med, hvornår en labrador stopper med at bide ting i stykker, når den er alene? Vores bliver 1 år på søndag og det er allerede blivet MEGET bedre. Hvornår holder det helt op, så vi ikke skal rydde huset for "løse genstande" inden vi forlader hjemmet
Og god påske forøvrigt!

Kommentar
Fra : DCH

Dato : 13-04-06 16:08

Hej

Tusind tak og i lige måde...

Af de labber jeg kender til er det forskelligt nogle har aldrig rørt noget andre er stoppet op gennem opvæksten, til omkring 1½ år... kan det være fordi han har for meget plads (ex hele huset, hvilket kan virke uoverskueligt for hunde at overskue) eller har I ikke fået kørt tilvænning på alene hjemme ?? eller er han bare en rigtig sød laban?

Kommentar
Fra : camho

Dato : 13-04-06 16:14

Vi har kørt alene "hjemmetilvænning" endda med adfærdsbehandler som rådgiver. Så der er KUN drengestregerne tilbage. Han er en SUPER hund.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 13-04-06 17:24

UHA, - Så har vi noget i vente - får snart vor nye lille "lab" hjem!
Vor Collie rørte aldrig noget!
Vi glæder os!
GOD PÅSKE TIL ALLE HUNDE EJERE!
MVH Akle

Kommentar
Fra : camho

Dato : 13-04-06 18:03

Hej akle.

Vi har fået hjælp af adfærdsbehandler, fordi hunden var 6 mdr, da vi fik ham. Han havde gået med andre hunde/mennesker altid og havde derfor ikke lært at være alene som lille. Han var det, hun kaldte en typisk flok-hund. Idag er han som en ganske alm. labrador, men det var rigtig godt at få prof. vejledning og det viste sig jo også, at problemet var større end som så.

Held og lykke med den lille hvalp.

Accepteret svar
Fra : mapse

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-06 18:26

Hejsa. Skøn hund du har JEg har selv en - og han er en rigtig dreng!! Han er 3 år nu, og jeg tror altlså desværre at hvis han fik chancen, så ville han også bide sko m.v. i stykker når han er alene hjemme. Men vi har altid kun haft ham i et lille rum, da vi har lært at jo mere plads de har, jo mere frustrerede kan de blive af at være alene hjemme. Jeg ved ikke hvornår det stopper, men vores er egentlig først blevet rigtig voksen nu hvor han er 3 år - og han kan stadig finde på at hugge nogle ting - og "komme til" at tygge lidt i det hvis han lige glemmer at det ikke er legetøj Men jeg synes alligevel ikke at han har ødelagt så meget andet end sko og strømper ..... men jeg har ALDRIG fortrudt at vi købte en lab - det er nok verdens dejligste hund. Rigtig meget held og lykke med ham. Kærlig hilsen

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 13-04-06 19:57

Nogle stopper pluselig fra dag til dag andre gør det resten af livet.

En del kan have med hormonerne at gøre, således han stopper når han er igennem puberteten om godt et halvt års tid.

En anden mulighed er at give ham lidt mere opdragelse, det kunne tage noget af det. Når du har tid en dag kan du lære ham ja - nej øvelser således han kun tager det han får lov til.

Nu er det jo en apporterende race (dvs. når han skal være ekstra god henter han alt han kan komme i nærheden af ), og det skal du bestemt ikke pille ud af ham, men det skal kunne styres. Det er det han er godt igang med når du ikke er hjemme, og der er derfor heller ingen at aflevere det til. Læg nolge ting ud som er hans og han må gå rundt med hele tiden, og fjern de andre ting, så tror jeg det vil stabilisere sig i løbet af en periode.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : MeLViS

Dato : 13-04-06 21:08

Vores bette skravl på 4 mdr, har 7-9-13 næsten aldrig rørt noget. MEN!

I forbindelse med min tråd vil man se hun har haft lidt dårlig mave og derfor lukkede jeg hende imorges kl 8 ud i vores udestue med døren åben ud til, så kunne jo hun jo selv gå ud når der skulle noget bagud.

MEN! jeg blev squ lidt forskrækket da jeg kom ud til hende igen, vores dørmåtte og sofa havde lige fået en tur. Øv bøv... Men nu fik jeg bekræftet at hun stadig skal være i sin baggang når vi er på arbejde noget endnu.

Kommentar
Fra : camho

Dato : 13-04-06 23:53

hej qfha

Vi er skam ganske klar over, at han er en apporterende race.......han skal bruges til jagt og begyndte apporterings-træning for 1 mdr siden.
Han har legetøj, marvben osv, når han er alene, så det er helt alm. drengestrenger. Vi venter nu spændt på at det forhåblig ophører om 6 mdr eller før.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 14-04-06 08:01

Jamen så det er da godt med en "ini'tivrig" vovse.

Godkendelse af svar
Fra : camho

Dato : 21-05-06 00:09

Tak for svaret mapse. Ups havde lige glemt at lukke dette spg. Point til dig og god weekend