/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
validering af produktnøgle
Fra : mimimig
Vist : 814 gange
200 point
Dato : 13-04-06 14:33

i går ingen problemer.
i dag ved opstart for jeg følgende melding:
validering ikke fuldført, produktnøgle er ikke tilgængelig, du bruger en piratrkopi af windows XP.
PC er en ½ år gammel Dell med XP installeret ved køb.
Er der noget man kan gøre?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-04-06 14:38

Prøv dette:
Du skal åbne din stifinder og under Funktioner skal du vælge Mappeinstillinger
Under fanebladet skal du vælge Vis
Markere så du kan se skjulte filer og mapper
Klik OK ud
Gå nu ind i din Windows mappen under c:\
Nu skal du finde en mappe (af dem der er skjulte) der hedder $NtUninstallWgaNotify$
Åben mappen og den næste mappe hedder spuninst
Dobbeltklik på mappen og der kommer nu 4 filer
Du skal dobbeltklikke på spuninst igen og nu vil der kører et program som vil skille dig af med dit problem.
Bagefter skal computeren genstarte og du er nu fri for at se på det "fis" igen fra Mircosoft...
husk at så Vis skjulte filer og mapper fra igen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 13-04-06 15:00

Ja, det kan han gøre hvis han ikke vil have opdateringer fremover fra Microsoft.
Men disse opdateringer er vigtige hvis alt skal køre godt og sikkert.
Ring til Microsoft danmark eller dell, så problemet kan blive løst, og sådan at du ikke får problemer fremover.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 13-04-06 15:16

Hej.
Hvis du har købt den med WINDOWS installeret, så har du vel også en CD. med det på og der er vel også en label med koden.
Har selv en MEDION, "god komputer" til privat brug.
Men gør lige sompallebhansen foreslår.

Hilsen Karsten

Kommentar
Fra : peque

Dato : 13-04-06 15:26

Tja I bund og grund - gælder det vel også om ikke at skulle reinstallere sin PC, for at få sin lovlige kode regeneret....

Der er nu flere måde om hvordan dette kan gøres, men jeg har efterhånden gjort det med et par stykker af mine venners PCér men det er en lidt kringlet måde, men det kan lade sig gøre.

Jeg har skrevet et tip om hvordan du skal gøre dette !!! Så se under tips ...

http://www.kandu.dk/Tip13941.aspx
Dette er hentet og skrevet efter de henvisninger MS har på deres egen hjemmeside . og jeg har fået det til at virke...
(Fik en besked fra en som ikke kunne få det til at fungere)

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-04-06 15:27

Kommentar til Karsten

Det er ikke sikkert at man har en cd til Windows når den er præinstalleret fra firmaet, desværre! Jeg har selv en HP hvor Windows XP også er installeret, der fulgte desværre ikke en cd med, så jeg er lidt på "Herrens Mark" hvis/når jeg skal formatere "skidtet", gu' ved hvad jeg gør ved det?

Mange hilsner fra

Clou

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 13-04-06 16:09

Hej Clou.

Jeg kan godt forstå jeres problem, men når man køber sådan en tingest, må der vel være det man har betalt for, selv fra de store firmaer.

Jeg har selv prøvet det før, men det er mange år siden, jeg tro at det v ar noget med den første rigtige Windows, imellem 3,1 og 95.

Jeg har selv en svigersøn, som ikke kan forstå at det kræver en rigtig Windows, for at opdatere.

Har fortalt ham det i over 2 år.

That the life, take it or live it..

Hilsen Karsten

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-04-06 16:14

Følger der ingen CD med, brændes der 4 stk. cdèr eller 1 DVD til recovery af maskinen, programmet til det ligger på maskinen.

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 13-04-06 16:42

Tak til jer alle for interessen.
Jeg er sikker på Dell har installeret en lovlig kopi, og opdateringer har da også virket indtil i dag.
Der følger ikke en cd med ved køb, men en produktnøgle kode der sidder på pc, det er denne kode der ikke længere kan accepteres.
Har prøvet peet49 forslag og det virker, bortset fra så kan jeg ikke logge på netbank og andre, det kan jeg ikke før den nøgle blicer accepteret.
Tror jeg følger pallebhansen og kontakter Dell.
Vender tilbage med Dell svar når det foreligger.
Hilsen mimimig

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-04-06 18:07

Hvorfor installere du ikke bare et program, der siger til MS, at din KOPI/ORIGINAL er ægte.
Søg på Google er du skal finde.
Går ud fra du ikke kan opdatere.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-04-06 18:43

Jeg ville ringe til Microsoft, de svarer også i dag - de er forholdsvise nemme/hurtige at få kontakt med!

Clou

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 13-04-06 20:14

kan det mon være en virus, jeg ser nu mit norton program kan ikke starte.
Findes der er et godt sted på nettet hvor man kan scanne for virus.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-04-06 08:47
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-06 10:45

Hvis den er leveret med preinstalleret XP, ligger der et ekstra drev hvor installationen og alle drivere er gemt. Så er det bare at brænde det ud på en cd. Harddisken kan evt flyttes over på en anden pc hvis det ikke lader sig gøre fra ens egen.
Normal procedure ved den slags er nemlig at man starter med at lave kopier men det hele virker.

Godkendelse af svar
Fra : mimimig

Dato : 18-04-06 22:49

Tak for svaret pallebhansen.
Microsoft ville ikke have med problemet at gøre, det var ikke deres bord.
Dell meddeler der skal en formatering til og vil sende mig cd til ny installation.
Godt nok så har jeg dem til evt. senere, men leveringstid ca. 3 uger !!!
Tak til jer alle for interessen.
Hilsen mimimig