/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Extra AV indgang til beovision
Fra : tamalc
Vist : 2132 gange
80 point
Dato : 13-04-06 12:53

Kan man lave en extra AV indgang på et LX5500/LX6000 ved at tilslutte i de interne stik beregnet for sat modul, og i såfald hvilke ben skal benyttes.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-04-06 20:00

Hvad vil du koble på og hvilket stik snakker vi om. Er det scartstik eller ???

Kommentar
Fra : tamalc

Dato : 14-04-06 10:25

ja det er et evt et extra scartstik

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 14-04-06 13:07

Hos Harald Nyborg og i de fleste radioforretninger kan du få et 3 i 1 scart stik så har du 3 scartstik. Ligesom en 3 i 1 dåse til el, ledningen med 1 scart stik ind i tv og så har du 3 indgange.

Kommentar
Fra : tamalc

Dato : 16-04-06 11:16

ja men det duer ikke for du skal kunne styrre data ud på hver scartindgang på tv'et seperat hvisman skal anvende b&o produkter på dem

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-04-06 11:33

Er det diagram til scartstik altså hvilke ben du skal bruge, kan du selv lodde eller hvad mener du.
Her er løse scart stik han og hun
http://www.el-supply.dk/?Gid=557

Kommentar
Fra : tamalc

Dato : 16-04-06 11:47

forbindelserne til et scartstik ligger inde i tv.et , man skal blot have tv'et til at tro at der er installeret et satelitmodul i det før det vil åbne op for denne indgang

så hvordan får man lige tvet til at tro dette

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-04-06 17:50

Det er klart, men du spørger om hvilke ben der skal benyttes, og du siger det er et scartstik, jeg forstår ikke hvad du mener. Hvilket slags stik bruger du til at forbinde din sat til tvét?
Der fås jo scart stik hvor der kan tilsluttes phono stik audio og video.

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 16-04-06 20:03

Du kan ikke benytte de interne stik der er sat af til den indbyggede satellit modtager. Microprocessoren har ikke nogen adresse til disse stik - så skal du i hvert fald lave et interface der konverterer fra IIC-bus til AAL som er B&O's betegnelse for den protokol der anvendes på scartstikkets ben 16. En satellit modtager der er indbygget, har jo sin egen microprocessor der sidder på IIC-bussen.

Desværre.

Men du kan købe min Avant - den har 4 scart stik + S-VHS + RCA bøsninger..

Kommentar
Fra : tamalc

Dato : 17-04-06 11:27

tvet skal heller ikke kommunikere med processoren i satelitreciveren , det skal blot tro der sidder et sat modul i så man kan få aktiveret sat funktionen i tvet , fo så åbner det jo for video og audioindganen samt sender sat data ud
jeg skal ikke have noget kommenikation med scl eller sda signalet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-04-06 16:44

Et af scart stikkets pinde er til et dc styresignal . Nogle fjernsyn slår selv om til input fra stikket, hvis man lægger et + 5 V dc signal på. Mon ikke det også er sådan med det dårligt dokumenterede fra Brum og Overstyring.

Annuller spørgsmålet
Fra : tamalc

Dato : 13-05-06 12:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål