/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom opstart
Fra : Divad89
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 13-04-06 08:00

Jeg har dette her problem, at her på det seneste er min computer blevet
rimelig langsom, jeg har en Raptor hvor windows ligger på, og i starten gik
det også pænt hurtigt, men lige pludselig gik det langsomt, jeg
ville høre hvilke programmer der evt. kunne være årsag til dette, så jeg her
er et link til et screenshot af alt det der bliver startet op, ved hjælp af
total commander http://img131.imageshack.us/img131/8273/startup9av.jpg (i
skal kigge i højre bjælke), det skal lige siges at det er ligeså snart den
skal have forbindelse til det trådløse netværk at den står og knokler (på
seagateharddisken, hvor jeg har tunge programmer, men norton og de andre programmer, som jeg mente startede i opstarten på raptoren),
inden da er der et kryds over Norton antivirus. Jeg tænkte på om det enten
kunne være noget med det trådløse, eller noget der gerne ville opdateres.
Men hvad tror i.

Med venlig hilsen
David

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 110 point
Dato : 13-04-06 08:06

Det kan være et program med autoupdater, gå i KØR skriv msconfig, gå i start og fjern fluebenet i de programmer, der ikke behøver starte op sammen med windows.

Kommentar
Fra : Divad89

Dato : 13-04-06 08:17

Men jeg ved jo ikke hvilke jeg kan tillade mig at deaktivere.

Med venlig hilsen
David

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-06 08:45

Prøv lige noget så simpelt som at lave en diskoprydning (herunder slette alle dine gendannelsespunkter undtagen det sidste ), rens din registreringsdatabase med dette lille program : http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279 og til slut laver du en diskdefragmentering.

Dette skulle gerne give dig en smule mere fart over feltet, hvis det er lang tid siden du foretog denne procedure sidst.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-06 08:45

Ps. Ovenstående kan med fordel gøres i fejlsikret tilstand

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Divad89

Dato : 13-04-06 09:02

I det link jeg nu ligger ind, kan i se hvilke programmer der starter op vha. msconfig og derefter start, da jeg er i tvivl om hvad jeg skal koncentrere mig om.
http://img96.imageshack.us/img96/8361/msconfigstart0ib.jpg

Med venlig hilsen
David

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-06 11:03

På en 'moderne' maskine ser det nu meget fornuftigt ud

Selvfølgelig kan man undvære: Nero, Quicktime, Realplayer, Acrobat Reader, Logitechs Desktop, CloneCD og lign. programmer under opstart, men hvis det alle er værktøjer man benytter dagligt/jævnligt er det ikke nogen stor fidus at fjerne disse tasks.

Opstart af en maskine er noget jeg selv højst laver en 4-5 gange på et døgn. Oftest tænder jeg om morgenen og slukker om aftenen ...og så er opstartstid ikke noget der bekymre mig voldsomt. Jeg ka' jo bare gå ud at lave en kop kaffe, mens 'den tager sig sammen til at stå op'

Hvis det derimod er under alm. drift at maskinen er sløv, kan der være mange gode grunde til at gøre 'noget' ved det.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-04-06 13:44

Hvis du klikker CTRL+ALT+DELETE kan du se alle programmer der kører, og hvor megen kraft de suger til sig.
Som molo skriver, er der flere ting, der ikke behøver at køre.
Prøv at se hvad du har i START/ALLE / PROGRAMMER og slet det der ikke behøves.

Godkendelse af svar
Fra : Divad89

Dato : 24-04-06 06:32

Tak for svaret peet49.