/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hurraaaa min kat er tilbage
Fra : syllemus
Vist : 731 gange
50 point
Dato : 13-04-06 00:21

Hej

Vedr. dette indlæg http://kandu.dk/spg86167.aspx

Jeg er så glad nu, min hankat er lige kommet hjem i god behold

I havde ret med at han nok ville komme tilbage.

Hvor han har været henne er mig en gåde, for vi har gået og ledt efter hele dagen???

Syllemus

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-04-06 00:24

ÅÅHH hvor dejligt..ja, man skal have gode nerver, for at have en hankat.
Få ham dog kasteret..så er du ude over det problem, + at du ikke er med til at lave flere vildkatte.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 13-04-06 00:33

Han er kastreret

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-04-06 00:36

Katten er kastreret, det har jeg læst i det andet spørgsmål.

At en kat er kastreret forhindrer den jo ikke i at "løbe hjemmefra" et par dage.

Det har mine katte da gjort, men man er altid bekymret når de ikke kommer hjem til tiden.

Det glæder mig at katten nu er kommet hjem, men det skal ikke forhindre dig i at lukke den ud igen.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-04-06 00:41

Jeg har engang fået forklaret, af en dyrlæge at hankatten GODT kan lide damemisser selvom han er kastreret....han kan bare ikke rigtigt huske hvorfor

Næsten som den gamle mand der godt kan huske hvad damer er for noget...det er nemlig dem der dansker baglæns

Sorry - men stort glad smil fordi du har fået din misser hjem igen

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-04-06 00:42

baaah...jaja de dansKer? Næh vel gør de da ej, de D-A-N-S-E-R nemlig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-04-06 00:47

Det var en god nyhed.

Godt at høre.

mvh dova

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-04-06 00:49

ååh ja..de mænner lader sig ikke knække

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 13-04-06 01:21

Hej Syllemus.
Det var da en dejlig nyhed. (jeg elsker når jeg får ret). Jeg tror, "sønnike" trænger til en god nattesøvn nu. Nu har han opdaget verden, så han skal nok af sted igen. Men nu ved du jo, at han kommer hjem igen.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-04-06 01:38

Tillykke med det!
Jeg kender godt følesen.
Nu ved du også, at det med bare at blive indenfor haven, ikke gælder i katteverdenen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-04-06 01:41

Hvor er det dejligt at han er tilbage...det er et helvede når de ikke er der

Kommentar
Fra : Xantia_Ejer

Dato : 13-04-06 03:16

Tillykke med din kats hjemkomst i hel tilstand.

Har selv en af slagsen som oprindeligt var en lejlighedskat, vi har haft store problemer med at overbevise ham om at vores have og kun den! var hans territorium, efter vi flyttede i hus for ca. 18 mdr. siden. På nuværende tidspunkt må jeg sige at vores anstrengelser har været totalt forgæves, han går lige nøjagtigt hvor han har lyst, og er fuldstændig ligeglad med at vi i Danmark ikke har begrebet: "allamansretten" som de har i Sverige...

Dog må jeg sige at vi har en metode til nogenlunde at kunne styre ham, nemlig ved hjælp af MADEN, det eneste han her, i livet tar HELT seriøst, Vi lukker ham ud ca. en 20 min. før morgenmaden og han kender lyden af skeen der rammer hans skål når maden bliver serveret, så er han i hus på mindre end 10 sek. Samme procedure bliver benyttet før aftensmaden der får han bare 40 min. luftetur i stedet, men resultatet er at han bliver lige i nabolaget, for tænk nu hvis han kom for langt væk, så han ikke kunne høre når maden bliver serveret....

Kommentar
Fra : orpe

Dato : 13-04-06 11:54

Hej tillykke

Min han kat er kastreret og den kan også blive væk i flere dage men kommer altid hjem igen.

Dejligt at den er vent tilbage det glæder mig at høre for man tænker altid er der sket den noget eller liger den og lider et eller andet sted.

Hilsen Orpe

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 13-04-06 12:05

orpe- ja specielt når det er første gang det sker.

Der fiser en masse tanker i gennem ens hoved om hvad der kan være sket.
Det værste jeg tænkte på var, at hvis der var nogle mennnesker som havde taget ham med op i en lejlighed og de så havde taget ham til sig. Og hvad kan man gøre i sådan situation.
Tanken om at han skulle leve et liv i indspærring uden sin bror og familie, var forfærdelig.
Så hellere at jeg fandt ham blive kørt ned af en bil, så vidste man i det mindste hvad der var sket med ham.

Syllemus

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-04-06 13:59

En kat der ikke vil findes, er det værste.
Du kan lede alt hvad du vil, og har sikkert også set dig.
Men katte vil gerne snuse rundt.
Og det kunne være den kun ville gå en LILLE tur, men er blevet skræmt af et eller andet.
Men bare tag det roligt, de plejer at finde hjem igen.
Og som der er skrevet, kan hankatte stadig lugte en hunkat i løbetid.
Og vil gerne se hvad det er for noget, med eller uden "nødder"

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-06 16:23

Men husk nu, du må aldrig holde op med at være bekymret, når han er væk. Når vores var væk, blev jeg som regel meget nervøs. Efterhånden overbeviste jeg mig selv om, at det nok skulle gå, Da hun en dag ikke kom hjem, var jeg nået så langt som til at sige, at hun kom nok senere. Det gjorde hun også, men kun fordi naboen ringede og sagde, at hendes lig lå i hans have. Ikke fordi jeg er overtroisk (???), men hold aldrig op med at blive bare lidt nervøs.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 14-04-06 16:56

Tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-04-06 22:23

Selv tak.
Hilsen Jette