/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
XL til M?
Fra : brygmesteren
Vist : 370 gange
40 point
Dato : 12-04-06 22:32

Hej
Jeg er en Dreng som ikke ved meget om håndarbejde!
Men jeg har fået fat i nogle Gamle fodboldstrøjer,
som jeg godt kunne tænke mig at bruge.
Men problemet er at de har størrelse XL,
og jeg bruger ikke meget mere end M.
Kan jeg på nogle måde gøre dem kortere og smallere, så de passer mig?

På forhånd Tak

M.V.H
Rasmus

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 12-04-06 23:28

HEJ BRYGMESTER (ER DU GAMMEL NOK TIL DET?
det kommer noget an på faconen. måske, men kun måske er du nødt til at sprætte hele skidtet fra hinanden, lægge det mønster på, som passer dig, klipklip og sy sammen igen.
hvis du bor i nordvestjylland, skal jeg hjertens gerne hjælpe dig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-04-06 00:19

Tag en af trøjerne på med vrangen udaf.

Få een til at sætte nåle i trøjen, så den passer dig. Du kan også ri den sammen i hånden med lidt større sting, så er der bedre styr på det.

Tag forsigtigt trøjen af og sy på maskine langs med nålene (eller ritrådene) (ikke henover nålene).

Derefter piller du nålene af, prøver trøjen - er den, som skal være kører du en zigzag søm rundt langs alle sømme, så det ikke trævler.

Jeg bor Århus, hvis du gerne vil have min hjælp.

Hanne

Kommentar
Fra : brygmesteren

Dato : 18-04-06 14:08

Hej tak for jeres råd og vejledning.
der er noget at gå igen med!
desværre bor jeg på vestsjælland, men ellers tak for at i stillede jer til rådighed!

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 20-04-06 14:39

Jeg synes du skal vende vrangen ud på den t-shirt du vil have mindre og lægge en t-shirt der passer dig ovenpå med retsiden ud (de skal ligge med skuldersømmene ovenpå hinanden)- så kan du se hvormeget den store er for stor. Jeg vil gætte på 2-3 centimeter i hver side og måske mere i lægden. Du skal sætte knappenåle i cirka for hver 5 cm - du kan godt sy henover dem hvis du sætter dem vinkelret i forhold til kanterne på den store t-shirt OG vælger en stinglængde der er tilpas lang 2,5-3,5 (vælg den største hvis du er usikker for så kan du pille det op igen) - brug helst elastiske sting. HELD OG LYKKE

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-04-06 14:21

Husk at sy sømmene før du klipper af, så det ikke trævler helt vildt.

Jeg ville lægge begge med vrangen ud, da der ellers vil mangle et sømmerum, og trøjen kan blive for lille.

Elastisk søm = stretch eller overlock