/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rengøring af sauna
Fra : fred280188
Vist : 2840 gange
100 point
Dato : 12-04-06 18:14

Vi har lige købt nyt hus i fredensborg, og i huset er der en ældre sauna. Den er sådan set ren og pæn, men tanken om at de tidligere ejere har benyttet den er lidt afskrækkende. Derfor vil jeg gøre den ordenlig rent!

Hvordan gør man det? ideer og tips søges

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-04-06 18:17

Tja, vores sauna bliver gjort rent med vand og sæbe - ganske enkelt. Tror såmænd det er ganske fint.

Vaxen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-04-06 01:05

Det er sådan at træ er på sin vis selvrensende, så hvis i bare vasker af almindeligvis, så er det rent nok.

Ellers kan i anskaffe jer en damprenser..men..foresten..kan i ikke bare skrue helt op for saunaen..så dræber det da alt hvad der er ag bakterier?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-04-06 01:06

undskyld stavefejl..det gik lidt vel hurtigt

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-04-06 18:09

110 grader Celsius i en halv times tid tager pippet fra stort set alt i smitstoffer! Men sæbe (ikke sulfo) er næsten altid godt.

Accepteret svar
Fra : randif

Modtaget 100 point
Dato : 16-04-06 22:59

Hej sådan ville jeg også have det. Jeg ville skure den godt med vand iblandet klorin eller rodalon, begge er bakterie og svampedræbende. Er der mørke skimmelsager, så giv det noget atamon

Hygge

Godkendelse af svar
Fra : fred280188

Dato : 17-04-06 16:33

Tak for svaret randif.