/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
yamaha 4gear udstødning
Fra : Banshee
Vist : 635 gange
40 point
Dato : 02-12-02 18:12

hvad er den bedste udstødning til en 4gear med 16 kaburator og 16 indsugningsplade.
Jeg har 5,3 hk udstødning på nu, men en af mine venner siger at at min yamaha vil kører hurtigere, hvis jeg stætter en la francroni på!!
er det rigtigt???
ps. min yamse køre 75-80 nu!!!!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 18:15

Hej
En af mine venner kører med en proma. Før kørte den 105km/t. Efter kører den
115km/t...

Kasper

"Banshee" <Banshee.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3kMG9.53208$HU.3613933@news010.worldonline.dk...
> hvad er den bedste udstødning til en 4gear med 16 kaburator og 16
> indsugningsplade.
> Jeg har 5,3 hk udstødning på nu, men en af mine venner siger at at min
> yamaha vil kører hurtigere, hvis jeg stætter en la francroni på!!
> er det rigtigt???
> ps. min yamse køre 75-80 nu!!!!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 18:33

Banshee wrote:
> hvad er den bedste udstødning til en 4gear med 16 kaburator og 16
> indsugningsplade.
> Jeg har 5,3 hk udstødning på nu, men en af mine venner siger at at min
> yamaha vil kører hurtigere, hvis jeg stætter en la francroni på!!
> er det rigtigt???
> ps. min yamse køre 75-80 nu!!!!!

Hej Banshee..
LaFranconi skulle være den bedste men den larmer som et ondt år, du er 100%
sikker på at blive stoppet hvis du kører i byen!!
Proma er fino kører selv med en, og den larmer "kun" når der er fuld rulle
på dyret.
Boss er jeg lidt i tvivl om, jeg synes ikke at den gav nok i mellemområdet,
så det var tilbage til Proma igen, som jeg kører med nu.
Jeg har 70ccm sæt på (alu) 17.5 mm karb. 14 tand foran lovlig tand bagpå 32
mm forrør og Poma kører 112 km/t målt med cykelcomputer...

H.D.
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 19:01

>
> Hej Banshee..
> LaFranconi skulle være den bedste men den larmer som et ondt år, du er
> sikker på at blive stoppet hvis du kører i byen!!
> Proma er fino kører selv med en, og den larmer "kun" når der er fuld rulle
> på dyret.
> Boss er jeg lidt i tvivl om, jeg synes ikke at den gav nok i
mellemområdet,
> så det var tilbage til Proma igen, som jeg kører med nu.
> Jeg har 70ccm sæt på (alu) 17.5 mm karb. 14 tand foran lovlig tand bagpå
> mm forrør og Poma kører 112 km/t målt med cykelcomputer...
>
Hej HD

112 km/t med 14 tand foran og lovlig bagpå, har du målt hvor mange
omdrejninger motoren tager?
Den må edermame tage nogen snogninger!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 19:03

rene wrote:
>> Hej Banshee..
>> LaFranconi skulle være den bedste men den larmer som et ondt år, du
>> er 100% sikker på at blive stoppet hvis du kører i byen!!
>> Proma er fino kører selv med en, og den larmer "kun" når der er fuld
>> rulle på dyret.
>> Boss er jeg lidt i tvivl om, jeg synes ikke at den gav nok i
>> mellemområdet, så det var tilbage til Proma igen, som jeg kører med
>> nu. Jeg har 70ccm sæt på (alu) 17.5 mm karb. 14 tand foran lovlig
>> tand bagpå 32 mm forrør og Poma kører 112 km/t målt med
>> cykelcomputer...
>>
> Hej HD
>
> 112 km/t med 14 tand foran og lovlig bagpå, har du målt hvor mange
> omdrejninger motoren tager?
> Den må edermame tage nogen snogninger!

Ja det er helt vildt, skal også have sat et andet bagtandhjul på, den kører
ud alt for hutigt, men det kilder så rart *vbg*
Regner med små 13.000 RPM's

_-> ROTFL <-_

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 19:12

> Ja det er helt vildt, skal også have sat et andet bagtandhjul på, den
kører
> ud alt for hutigt, men det kilder så rart *vbg*
> Regner med små 13.000 RPM's
>
> _-> ROTFL <-_
>
> Allan
Ja for jegkan da huske den først yams jeg havde, kørte med 14 tand foran og
lovlig bag
den gik ca 85, og så kunne den ik køre hurtigere med det tandhjul, og den
lød da som om den var
parat til at sprænge i luften, jeg kan huske tændrøret sprængte ud a
topstykket

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 19:59

"Banshee" <Banshee.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3kMG9.53208$HU.3613933@news010.worldonline.dk...
> hvad er den bedste udstødning til en 4gear med 16 kaburator og 16
> indsugningsplade.
> Jeg har 5,3 hk udstødning på nu, men en af mine venner siger at at min
> yamaha vil kører hurtigere, hvis jeg stætter en la francroni på!!
> er det rigtigt???
> ps. min yamse køre 75-80 nu!!!!!

Det må være med gearing... kender flere som har haft 16mm karbu og 16mm
indsugningsplade samt 5,3hk udstødning som kørte knap 70... dine 75-80 er
måske målt efter speedometret *griner_lidt_i_smug.wav* så kan man jo få dem
til at rende 130km/t

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 20:05

"Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse
news:asg5hm$pmh$1@sunsite.dk...

> Jeg har 70ccm sæt på (alu) 17.5 mm karb. 14 tand foran lovlig tand bagpå
> mm forrør og Poma kører 112 km/t målt med cykelcomputer...

Er du sikker på at du har indstillet den cykelcomputer rigtigt?
Hvis du kører 112 reele km/t så bliver jeg lige nødt til at høre hvilke
bremser du har og hvor tit du skifter dem... ja og hvilke dæk har du på? Har
du evt. testet din bremselængde :-/ den er nok "lidt" over det lovlige...
men så passer den jo til resten af knallerten :)
Hvor lang tid/strækning skal du bruge på at ramme topfarten?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 20:11

Brian Axelgaard wrote:
> "Holger Danske" <holger_danske@msn.net> skrev i en meddelelse
> news:asg5hm$pmh$1@sunsite.dk...
>
>> Jeg har 70ccm sæt på (alu) 17.5 mm karb. 14 tand foran lovlig tand
>> bagpå 32 mm forrør og Poma kører 112 km/t målt med cykelcomputer...
>
> Er du sikker på at du har indstillet den cykelcomputer rigtigt?
> Hvis du kører 112 reele km/t så bliver jeg lige nødt til at høre
> hvilke bremser du har og hvor tit du skifter dem... ja og hvilke dæk
> har du på? Har du evt. testet din bremselængde :-/ den er nok "lidt"
> over det lovlige... men så passer den jo til resten af knallerten :)
> Hvor lang tid/strækning skal du bruge på at ramme topfarten?

Hej Brian..

Jeg kører med Hutchinson Racerdæk med minimum riller, tror der er 35 i det
hele, både for og bag.
Skive foran og alm. tromlebagpå.
0 til 100 km/t ca 10 sekunder, aner ikke hvor langt, men regner med 250 -
300 meter...
Bremselængde fra topfart ca. 70 meter...
Alt sjusset på hukommelsen da dyret er ved at genopstå med et hjemmelavet
70ccm sæt med ekstra 2mm bundpakning og drejet cylinder top også 2mm,
udfræsede porte, derefter epoxylakeret o.s.v. o.s.v.

H.D.

- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 20:12

Brian Axelgaard wrote:
> "Banshee" <Banshee.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:3kMG9.53208$HU.3613933@news010.worldonline.dk...
>> hvad er den bedste udstødning til en 4gear med 16 kaburator og 16
>> indsugningsplade.
>> Jeg har 5,3 hk udstødning på nu, men en af mine venner siger at at
>> min yamaha vil kører hurtigere, hvis jeg stætter en la francroni på!!
>> er det rigtigt???
>> ps. min yamse køre 75-80 nu!!!!!
>
> Det må være med gearing... kender flere som har haft 16mm karbu og
> 16mm indsugningsplade samt 5,3hk udstødning som kørte knap 70... dine
> 75-80 er måske målt efter speedometret *griner_lidt_i_smug.wav* så
> kan man jo få dem til at rende 130km/t

Især hvis det er ukurant ála THansen

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 21:40

"Holger Danske" <Holger_Danske@msn.com> skrev i en meddelelse
news:3debb0a1$0$47071$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >> ps. min yamse køre 75-80 nu!!!!!
> >
> > Det må være med gearing... kender flere som har haft 16mm karbu og
> > 16mm indsugningsplade samt 5,3hk udstødning som kørte knap 70... dine
> > 75-80 er måske målt efter speedometret *griner_lidt_i_smug.wav* så
> > kan man jo få dem til at rende 130km/t
>
> Især hvis det er ukurant ála THansen

Ja så kører den speedometret ud :)

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 03-12-02 19:51

hey jeg har målt min yamse med cykelspeedometer og sammen med to forskellige biler!!!!!
jeg tror sku jeg beholder min 5,3 potte den ser så dejlig lovlig ud!!
og køber en 7,5 cylinder i stedet eller tror i der er en bedre(måske også en billigere) løsning?? hvis jeg nu gerne vil have den til at køre omkring de 90

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-02 20:27

Holger Danske wrote:
> Jeg kører med Hutchinson Racerdæk med minimum riller, tror der er 35 i det
> hele, både for og bag.
> Skive foran og alm. tromlebagpå.
> 0 til 100 km/t ca 10 sekunder, aner ikke hvor langt, men regner med 250 -
> 300 meter...

Jeg skal da vist ha' skiftet min FordFocus 2.0 ud, ellers ender det jo med at man
blir trukket fra af en gammel skæv Yamaha

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://nathue.dk/?page=cv

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-02 21:34

"Hans Joergensen" <haj@cracksrv.nathue.dk> wrote in message
news:slrnauq1bc.mst.haj@enterprise-server.dk...
[SNAP]

> >Holger Danske wrote:
> > 0 til 100 km/t ca 10 sekunder...........

> Jeg skal da vist ha' skiftet min FordFocus 2.0 ud, ellers ender det jo med
at man
> blir trukket fra af en gammel skæv Yamaha

Ja, han har endda udfordret mig til en racertur på de små snoede veje
Godt nok kører han Yamaha, men han mangler mindst en cylinder og et par
ekstra ponyer

Med venlig hilsen
Jarl Olsen
www.pcman.dk
pcmanFJERNDETTE@pcman.dk
--
Yamaha RD 350 LC i vinterhi - 2 takt, 2 cylindret, vandkølet, 58 HK og 135
kilo. Kan købes for 15000 kroner.
Puch Maxi med 47 mm stempel/cylinder, 18 mm karb osv. osv. Tager gerne en
optræksduel med HD

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 04-12-02 15:07

hallo er der nogen yamaha "nørder" der ud der kan svare på mit spørgsmål 8O)

hey jeg har målt min yamse med cykelspeedometer og sammen med to forskellige biler!!!!!
jeg tror sku jeg beholder min 5,3 potte den ser så dejlig lovlig ud!!
og køber en 7,5 cylinder i stedet eller tror i der er en bedre(måske også en billigere) løsning?? hvis jeg nu gerne vil have den til at køre omkring de 90

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-02 13:06

Pcman wrote:
>> > 0 til 100 km/t ca 10 sekunder...........
>> Jeg skal da vist ha' skiftet min FordFocus 2.0 ud, ellers ender det jo med
>> at man
>> blir trukket fra af en gammel skæv Yamaha
> Ja, han har endda udfordret mig til en racertur på de små snoede veje
> Godt nok kører han Yamaha, men han mangler mindst en cylinder og et par
> ekstra ponyer

*suk*
Bliver det aldrig sommer igen ? jeg savner min RD350'er (og de snoede veje).

Iøvrigt kan du da ikke bare sætte din til salg!?

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://nathue.dk/?page=cv

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 17:42

> ps. min yamse køre 75-80 nu!!!!!

No fucking way, måske på speedo - men ikke reelt... Jeg har faktisk tunet
min Yams på samme måde som din, og går (målt med politiets udstyr, længe
leve de korrupte politifolk) 68 km/t (det er faktisk 80 km/t på
speedometeret)

No offence, det lyder bare underligt den skulle gå så meget.

// Troels

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 08-12-02 11:00

det er sku rigtig nok. men det er også en ombygget 2gear, det vil sige at den vejer 20 kg mindre, og så har jeg også boret lidt op i udstødningskanalen.
(det kan give en hel del hvis man gør det rigtigt, i hvert fald i optrækket) 8O)
ved du om en proma ville give mere effekt på min yamaha?

Kommentar
Fra : xoph

Dato : 08-12-02 22:51

HEJ
Jeg har selv kørt med proma i lang tid og jeg synes det er en god udstødning med godt med power i, men det skal dog siges at jeg ikk har prøvet franconi endnu!!

.:XxX:. =XOPH_DK= .:XxX:.

Kommentar
Fra : xoph

Dato : 08-12-02 22:52

HEJ
Jeg har selv kørt med proma i lang tid og jeg synes det er en god udstødning med godt med power i, men det skal dog siges at jeg ikk har prøvet franconi endnu!!

.:XxX:. =XOPH_DK= .:XxX:.

Kommentar
Fra : Tiger20

Dato : 05-01-03 16:14

Jeg kan kun anbefale la franconi. Min yamaha er byens hurtigste i optrækket. Den plejede at kører cs 80-90 og havde et optræk lige som en jog men efter jeg sat et la franconi på så kører den ca 126. Det skal og så lige siges at jeg har pudset krumtaps huset op så det er så glat som en barne røv. Det fede er jo at en la franconi er meget billigt. Så barre klø på med pusseriet i motoren og så går det ikke mange uger får jeg hår er væk:)
Hilsen Morten