/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Parkering i Paris
Fra : cpk
Vist : 6574 gange
225 point
Dato : 12-04-06 13:57

Kører til Paris om 14 dage - Har fået en lejligehed i det 19. arrondissement - Helt nøjagtigt 20 Avenue Secreetan, 75019. Udlejeren kan desværre ikke hjælpe med parkering, så nogen der har erfaringer med dette? (pris og adresse) Så vidt vides, er det kun tilladt at parkere gratis om søndagen..

Så længe det ligger i nærheden af en metrostation, behøver p-pladsen/huset ikke være tæt på lejligheden.

Vi skal ikke bruge bilen dernede, den skal bare parkeres et sted i en uge...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-04-06 14:07
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-04-06 14:19
Kommentar
Fra : cpk

Dato : 12-04-06 15:17

Tak for det super hurtigt svar - Havde nu ikke tænkt mig at ofre 15€ + carriage for en bog, der måske ikke når frem, og måske ikke er ajour - Håbede at der var nogen som selv havde erfaringer med de vanskelige (og meget dyre) parkeringsforhold...

http://en.parisinfo.com/paris_map/rub6231.html&id_article=6758
- Fortæller ikke hvor, og til hvor meget...

http://paris.vivastreet.fr/garage-garde-meubles+paris/archive
Forstår jeg intet af :||

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-04-06 15:35

Ps.
Du bør kun køre og parkere i Paris-kernen med en pansret mandskabsvogn eller en bil du er ligeglad med.
I Paris er en bil bare noget på 4 hjul som man kører i / bumper ind i / går hen over hvis den holder i vejen.

Ps. Jeg Paris.

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 225 point
Dato : 12-04-06 17:25

http://www.infoparking.com/parking/public/

Find dog et sted i nærheden du kan holde. Det er ikke min erfaring, at det er et problem at holde i Paris. For mange år siden, hvor jeg også foretrak et pakeringshus, havde jeg et ude i port st. cloud, men jeg huske ikke præcist, hvor det var.

Den vigtigste færdselsregel man som dansker skal huske i Paris er, at der er højre vigepligt --- og at de mener det---. Husker du det, og er fleksibel i din kørsel, er det et fredeligt sted at køre i forhold til så mange andre storbyer i europa.

Nyd byernes by. der er ingen bedre.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-04-06 17:39

Så snart du er kørt in i Frankrig, finder du et større supermarked , med stor parkeringsplads- udenfor en by . Der får man billigere benzin 1,17 euro( for en måned siden) og i butikken køber du en god og detaljeret kortbog over Paris og omegn. Den skal vise parkeringspladser, parkeringshuse og gadernes ensretning. Med den finder du ud af at det ikke er så svært at navigere i bil i Paris, bare man undgår myldretiderne. Prisen for bogen er givet godt ud.

Desværre er udenlandske biler ret udsat for indbrud, så brug et betaler- parkeringshus, og helst en hvor du kan holde ved opsynet, med vidioovervågning, eller kan leje en plads med gitterport for.

Regn med at parkering koster omkring 100 kr i døgnet i den centrale del af Paris, og lidt mindre længere ude.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-04-06 18:48

Gør som E.C. skriver.
Og parker hvor det passer dig, det er min erfaring med
trafikkulturen i Paris. Den er egentlig ganske fornuftig.
Man gør plads ved at skubbe andre biler med sin egen.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 12-04-06 22:15

Hvis du går ind i det link jeg satte ovenfor på postnummeret i dit arrondissement 75019 får du bl.a dette pakeringshus ved port de Lilas:

ROBERT DEBRE

75019 48, BD SERURIER
Téléphone : 0142403550
Les véhicules GPL munis de soupapes de sécurité sont autorisés,

Prisen er nævnt til 8.60 euro pr. døgn.