/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
"Rullebillede" i Flash/hvordan?
Fra : Lubin
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 02-12-02 12:14

Jeg er stødt på denne side http://www.proza.dk og vil høre om nogen kan hjælpe mig med at forklare hvordan billedet til højre er opbygget - Er det et langt billede i flash der ruller over skærmen eller hvorledes? Hvis du/I har en idé om hvor jeg evt kan finde en tutorial på nettet, vil det være lækkert!
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 12:08

> Jeg er stødt på denne side http://www.proza.dk og vil høre om nogen kan
> hjælpe mig med at forklare hvordan billedet til højre er opbygget - Er
> det et langt billede i flash der ruller over skærmen eller hvorledes?

jeps.. altså, en kort forklaring på hvordan jeg tror det er opbygget:

1) samtlige billeder ligger i et movieclip

2) der er oprettet to movieclip til at styre hhv. rul op og rul ned

3) disse to movieclip består udelukkende af actions, som sikkert er:

frame 1: stop
frame 2: sig til billedemovieclip at det skal flytte sig x pixels op eller
ned
frame 3: hop til frame 2 og afspil den

4) når man klikker på et nummer, sættes en værdi, som billedemovieclippet
skal flyttes til ( en y-værdi)

5) dernæst sættes enten rul op eller rul ned i gang indtil den ønskede
koordinat er nået

6) den bløde effekt er opnået ved konstant at halvere afstanden fra det
eksisterende y-koordinat til det valgte..

- lød det forvirrende??

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk
www.boDUDEK.dk/cd

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP ???
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Kommentar
Fra : Klatmaler

Dato : 03-12-02 07:07

tjek www.script.dk

Der er der en masse muligheder for af finde nok lige det du mangler der til!

/Michael

Kommentar
Fra : onkelmor

Dato : 25-05-03 17:24

Til BoDUDEK

Kan du evt. komme med et eksempel på hvordan scriptet så ud? Eller sende mig en .fla fil eller noget?