/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HP BÆRBAR 5000 SERIE PIVER
Fra : dhmoelsted
Vist : 732 gange
400 point
Dato : 11-04-06 13:30

Vi har en sådan ca 18 md gammel, den er til tider begyndt at fremkomme med en høj hylende lyd
denne lyd har ingen indflydelse på maskinens funktion , men den skal genstartes så kører den igen lydløs i nogle dage / timer jeg har tjekket om der er skit / noget løs i cpu delen jeg kan ikke se nogen fejl her, jeg ringede til et firma i Ålborg de talte om nogle spoler der kunne svinge...
han mente ikke hd fejlede noget, findes der et program hvor man kan teste hd og evt andre ting på sådan en pc ? osse cpu , er der en der kender til problemstillingen hører jeg gerne det skal siges maskinen bruges meget til at lave programmer i pro serien og der ligger mange tin på den

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 11-04-06 23:04

Det kunne lyde som om dn trænger til en rensning for skidt i cpu blæser. Den kan nemlig finde på at "hyle" når den begynder at blive varm. Blæs den igennem for skidt og se om ikke det hjælper.

Har selv haft akkurat samme symtom og det hjalp med det samme.

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 11-04-06 23:07

Hvis jeg var dig vil jeg tage en kopi af din harddisk med det samme, jeg har haft en, godtnok ældre stationær PC'r, hvor der også kom en høj hyletone, os så lige pludselig satte harddisken sig med et mærkeligt hvin.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 13-04-06 11:18

Tak for svaret Fijala. jeg har efterfølgende kontaktet HP som havde 2 bud det ene blæse cpu ud ,var gjort, det andet opdatere bios de medsendte det relevante links , syntes bare ikke jag kan få det til at funke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-06 08:15

Hejigen

Hvad kan du ikke få til at virke. Opdatering af bios?
For at kunne flashe (opdatere) bios skal bios ære sat til t. røv gåibis og igmenuneigennem ogfin den de siger noget i retning at - Bios flashng enable - .
Men hvis ellers hyletonen er holdt op skulle det ikke være nødvendig med at opdatere bios.