/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
formater Windows XP
Fra : pavan
Vist : 714 gange
500 point
Dato : 10-04-06 21:45

Jeg har en pc'er som skal foræres væk.Hvordan sletter jeg hele harddisken incl. styresystem(WINDOWS XP), har ingen XP install.cd-rom??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-04-06 21:48

Hvis du har en anden pc'er kan du sætte harddisken ind i den og gå ind i diskhåndteringen og slette partitionen. Så er alt væk.

Vaxen

Kommentar
Fra : pavan

Dato : 10-04-06 21:55

Jeg HAR ingen anden pc, er totalt blank

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-04-06 21:58

Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
Stopper den ved A:\>lowlevel og tryk enter ..........følg anvisningen
Det kan tage et par timer hvis det er en stor harddisk.
ellers:
ved A:\>pm og tryk enter
nu kan du slette din Harddisk.
spørg hvis du er i tvivl.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 10-04-06 22:04

Hej, ellers brug en af boot diskene fra:

www.bootdisk.com

Når du har bootet fra bootdisken bruger du først fdisk til at delete partition(er) og dernæst oprette en ny(e). Derefter bruger du format til at formatere disken med.

Men en anden (og nemmere) metode er at bruge Killdisk hvis du vil være sikker på folk ikke kan gen-etablere data :

http://www.killdisk.com/?gclid=CPL5nayQo4QCFRAfPgod8mhPdg

Håber dette hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-06 22:58
Kommentar
Fra : steno

Dato : 10-04-06 23:51

Download New Eraser Version 5.8 : Link : http://www.heidi.ie/eraser/

Det tar et øjeblik at hive den ned. Du skal bare have en diskette klar. Når du åbner filen laver den Create Nuke Boot Disk. Du slukker pc, sætter disketten i og alle data fjernes effektivt.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : pavan

Dato : 11-04-06 07:59

Jeg kan ikke få nogen af de foreslåede ting til at virke, måske er jeg bare dum.Har prøvet ALT, men der er ingenting der du'r.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 11-04-06 08:17

Lav en bootable diskette.... og brug dette program: http://www.dewassoc.com/download/delpart.exe

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 500 point
Dato : 11-04-06 08:51

Hej, keep it simple:

Download denne:

http://download2.lsoft.net/killdiskfloppysetup.exe

Vælg dit diskdrev, sæt en diskette i og tryk 'Start'.

Når den er færdig booter du den PC du vil have 'slettet' fra disketten og så klarer den resten.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-04-06 09:23

Kan din comp boote fra diskettedrevet.
Har du prøvet:
Sæt en af disse disketter ind
start comp.
.
Hvad sker der så ???

Godkendelse af svar
Fra : pavan

Dato : 11-04-06 21:14

Tak for svaret lawitt.