/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Retspraksis for barnemorder
Fra : Peter5532
Vist : 446 gange
20 point
Dato : 10-04-06 20:44

Nu står Michael Nielsen fra Svendborg snart til at komme for en domstol.
Så vidt jeg har kunnet læse mig til - den 24. april 2006.

Er der nogen retspraksis får hvilken dom man tildeler sådan en mand?
Jeg har ikke kunnet finde nogen lignende sager i Danmark. Typisk så ryger morderen jo selv med i købet.

Artikler fra sagen: http://www.geocities.com/micisgreat/

Mvh
Peter.

Kommentar
Fra : andersit

Dato : 11-04-06 00:57

Han bliver enten idømt forvaring, hvis han er sindsyg også i gerningsøjeblikket, eller livsvarigt fængsel ( 16 år normalt ) Palle Sørensen sad vist 26 år. Ved livsvarigt kan man søge hvert halve år om prøveløsladelse efter de 16 år. En tredie mulighed er 16 års fængsel, og han kan så søge om prøveløsladelse efter 12 år. Men Stakkels mand. Det er lidt svært, at bedømme sagen, udfra de artikler du har fremlagt i dit link. Han har jo imellemtiden været igennem en masse retspsykiatriske undersøgelser. Stakkels mand, han får det ikke nemt i spjældet, og med sin egen samvittighed.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 10 point
Dato : 11-04-06 21:32

Citat
Men Stakkels mand
Skriver andersit.

Tænk, det synes jeg ikke.

Derimod et egoistisk, selvklynkende pjok der ikke kunne tåle at konen skred og derfor bare for at gøre hende ondt, afliver deres børn, uden tilsyneladende at tænke over konsekvenserne.
Og bagefter, når han indser hvad han har gjort, får han det søreme dårligt og vil tage livet af sig selv...........dog først efter at sørge for, at have tilskuere.........og fandme om ikke pjokket så alligevel ikke tør og opgiver..........tilsyneladende bare fordi han fryser.......hvem er i stand til at bekymre sig om, at det er lidt koldt, hvis de har til hensigt at springe ud fra en bro fordi de ikke kan leve med hvad de har gjort...........han ku' jo bare være sprunget, så havde han sgu snart fået varmen, nemlig når han var havnet i helvede, hvis det ellers findes

Hvis han virkelig havde haft til hensigt at angre sin forbrydelse ved at begå selvmord, havde han nok gjort det uden at sørge for tilskuere og pressedækning.

"den ultimative hævn" over at være blevet forladt, var der en der skrev i en af artiklerne i linket.

Javist, og lad den ultimative hævn over ham der blive, at han lever til han er mindst 100 år, og hver dag tænker på hvor usselt et menneske han er og hvad han har gjort.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Peter5532

Dato : 11-04-06 21:56

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Peter5532

Dato : 11-04-06 22:05

Jeg har svært ved at se hvad der er rimeligt at give sådan en mand. Så forleden i nyhederne at en vidst 21 årig mand havde drabt sin bror med 7 - 8 knivstik. Han fik 8 år med mulighed for løsladelse efter 5. Det virker på mig meget blødsødent.

Hvad gør Michaels kriminelle handling værre? Jo - at der er 2 og det er børn. Men er et drab ikke et drab? Næ - Man skal vel også se på forudsætningerne for drabet/drabene?

I eksemplet med broderen var det en blanding af raseri og euforiserende stoffer.
I Michaels tilfælde var det vanvittig jealousi - blandet med en indbildning af at der var en himmel hvor farmor og farfar kigger ned på os. Hjernen er en underlig størrelse.

Jeg er spændt på at se hvad dommeren finder ud af at taksere den ugerning med...

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 15-04-06 03:18

flot svar dova