/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Konfirmation
Fra : knt9347
Vist : 423 gange
100 point
Dato : 10-04-06 19:56

Hvad er nivauet vedr. gave til konfirmand. Der tænkes i familiemæssige relationer.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-04-06 20:04

Hejsa.

Men også hvor tæt man er på konfirmanden.

Men i højeste grad også på ens pengepung

Min erfaring er, at par giver mere end enlige. Par tjener jo som regel mere.
(min erfaring er 2 stk konformationer, så mangler lige en endnu).

Hvis man ikke har råd til så meget, så check ønskesedlen.

Ellers er det vel fra 250 kr og opefter, igen, alt efter hvor tæt man er i familie.

Har man ikke råd til så meget, så gør mere ud af, indpakning, evt.sang.

Hilsen

Jeb3

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-04-06 22:22

Hej knt9347

Fortæl mig hvor "TÆT" du er i famalie i er med konfirmanden. Det er ikke til at svare umidelbart. Hvis det er på kusine/fætter plan, synes jeg en gave til kr. 200/250 er meget flot.

Hvis det er en nærmere familie, så er der en gave til kr. 300 - 500. Det er det vi bruger i min familie, men det er svært at svare på, så jeg håber du kommer igen, med flere oplysninger.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 11-04-06 02:29

Hej knt9347

Jeg går ikke ud fra i er forældrene. I degens Danmark 2006 får man som bekendt ikke meget for pengene. Derfor er det også mange gange nemmere at købe en gave. Resultatet ved det er desværre at konfirmanden får flere af det samme ønske, og skal ned og bytte, med mindre man i familien kan aftale hvad hver især køber.
Skal man gi kontanter, vil jeg mene at for bedsteforældre er kr 1000 meget almindeligt, er det ens søskendes børn er 500 meget normalt. Er man lidt længere ude i familien kr 300. Men alt i alt burde det jo være tanken der tæller, og man må gi efter, hvad man har råd til.

Hilse steno

Annuller spørgsmålet
Fra : knt9347

Dato : 18-04-06 11:19

Jeg har modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål