/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Apple 20" cinema display
Fra : magfra
Vist : 468 gange
150 point
Dato : 10-04-06 16:41

Jeg har lige købt en Apple 20" cinema display skærm, og jeg vil gerne slutte den til min bærbare computer som har et GeForce Go5200 med VGA-udgang. Da der kun er en DVI indgang på skærmen har jeg købt en DVI -> VGA stik-adapter, men selvom jeg nu kan forbinde skærmen og computeren får jeg ikke noget signal. Jeg er selvfølgelig godt klar over, at jeg ikke kan få et digitalt signal på skærmen, men jeg troede ikke det var et problem at få et analogt signal.

Nogen som har en løsning på mit problem?

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 11-04-06 02:02

Jeg kan ikke umidelbart løse dit problem, men jeg kan dog bidrage med følgende vedr. Apple 20" Cinema Display: skærmen skal tilsluttes et "single line DVI" signal med indlagt VESA DCC. Så vidt jeg kan læse på nvidia.com understøtter dit "GeForce FX Go 5200" DVI men jeg kan ikke finde dokumentation for at det er med indlagt VESA DCC.
Ifølge apple.com har følgende Nvidia GeForce grafik-kort med vist fuld kompatibilitet med Apple 20" Cinema Display:
FX 500
FX 700
FX 1100
FX 3000
FX 4000
FX 540
FX 1300
FX 1400
FX 3400
FX 4400

Du skriver at din computer har en VGA udgang og at du derfor har anskaffet en VGA til DVI adaptor. Det kan forekomme lidt mærkeligt at din computer kun har VGA ud, når nvidia skriver at dit grafik-kort understøtter DVI. Hvad er det for en adaptor du har anskaffet ?

Venlig hilsen
UlrikB

Kommentar
Fra : magfra

Dato : 11-04-06 11:16

Tak for svaret. Det er en passiv konverter ligesom denne: http://www.mitedb.dk/shop/default.asp?ProductID=502-93

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 11-04-06 15:17

Den adaptor du henviser til er, som du rigtigt skriver, passiv. Dvs. det signal der kommer ud i den ene ende er identisk med det der kommer ind i den anden. Der er stort set blot tale om en stump ledning med et stik i hver ende. Der sker ingen digitalisering/konvertering fra det analoge VGA signal til det digitale DVI signal. Og det skal der altså til, som nævnt tidligere kræver Apple 20" Cinema Display et digitalt input i DVI format. Du har nok mere gavn af en aktiv konverter som f.eks. denne : http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=1310 I den sker der en reel digitalisering af det analoge signal fra computerens VGA-port og leveres et digitalt DVI signal som virker med Apple 20" Cinema Display.

Kommentar
Fra : magfra

Dato : 13-04-06 13:08

Den koster så bare lige 2000,- Det må kunne gøres billigere