/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
abonnement
Fra : margiteriksen
Vist : 585 gange
20 point
Dato : 01-12-02 23:31

Da jeg er nybegynder, vil jeg gerne vide, hvilket abonnement man skal vælge til en 14 årig dreng?
Han skal vel ringe 1-2 timer pr. måned, kun lidt sms.

Accepteret svar
Fra : Sconk

Modtaget 30 point
Dato : 01-12-02 23:50

Jeg ville nok abefale sonofon variant da det er det jeg selv har.

Og hvorfor nu det jow de har jo deres forbrugs krontrol hvor der er en pin kode på og hvis du køber telefonen i dit navn(jeg gætter på du er moren efter navnet ) vil han ikke kunne få udlevert den kode af sonofon.

Det skal dog tilføjes at de har nogen problemer med det og at man kan få regninger på over det max man har men så ringer man bare også trækker de det fra næste måned.

Håber det var svar nok.

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 01-12-02 23:53

Vi har TELMORE og har indtil videre ikke noget at klage over.
www.telmore.dk

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 02-12-02 00:13

Yup, jeg vil også anbefale telmore. Der bliver telefonen nemlig lukket, når det indbetalte beløb er forbrugt, du risikerer derfor ikke at stå med en stor regning lige pludselig. Desuden er det billigere end Sonofon. Bruger det selv, og det kører ganske godt, har aldrig været problemer. I øvrigt kan oplyses, at de bruger TDC's net.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-12-02 23:41

On Sun, 01 Dec 2002 22:30:38 GMT, "margiteriksen"
<margiteriksen.news@kandu.dk> wrote:

>Da jeg er nybegynder, vil jeg gerne vide, hvilket abonnement man skal
>vælge til en 14 årig dreng?
>Han skal vel ringe 1-2 timer pr. måned, kun lidt sms.

www.telmore.dk - ingen abonnemtsudgifter, billige sms'er (og jo, han
kommer til at bruge dette _meget_!)

Henning
hsb(at)image.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 06:25

> > Da jeg er nybegynder, vil jeg gerne vide, hvilket abonnement
> > man skal
> > vælge til en 14 årig dreng?
> > Han skal vel ringe 1-2 timer pr. måned, kun lidt sms.
>
> www.telmore.dk - ingen abonnemtsudgifter, billige sms'er (og jo, han
> kommer til at bruge dette _meget_!)

Henning har ret. Forbruget af SMS vil sikkert overraske dig.

Og Telmore er et godt valg fordi du kan følge saldo og forbrug online.
Det kan til gengæld være et dårligt valg, da det er muligt at bruge kontoen
selv om den går i minus.

Her er CBB-mobil måske bedre, da de er mere konsekvente mht. at sætte en
'prop' i når saldoen rammer 0 kr.

*Fischer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 08:25

Afgjordt. TELMORE...

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:ik3luukrnhm0uqt8pmk4t97v4ddv5cdki2@4ax.com...
> On Sun, 01 Dec 2002 22:30:38 GMT, "margiteriksen"
> <margiteriksen.news@kandu.dk> wrote:
>
> >Da jeg er nybegynder, vil jeg gerne vide, hvilket abonnement man skal
> >vælge til en 14 årig dreng?
> >Han skal vel ringe 1-2 timer pr. måned, kun lidt sms.
>
> www.telmore.dk - ingen abonnemtsudgifter, billige sms'er (og jo, han
> kommer til at bruge dette _meget_!)
>
> Henning
> hsb(at)image.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 11:39

Hej.
Der er også et alternativ til Telmore.
Det hedder Club Blah Blah - og kan findes på www.cbb.dk
Det har taletid til 1,10 kr. pr. minut samt sms til 0,24 kr.
Det koster 99 kr. for at få et nummer, hvoraf dog de 25 kr. er taletid.
(ulempe i forhold til Telmore hvor det er gratis at få et nummer)
Men det er bedst at gå ind på hjemmesiderne for de pågældende selskaber og
læse deres prispolitik samt vilkår grundigt.

mvh.
Erling S.

"margiteriksen" <margiteriksen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:%VvG9.49777$HU.3553711@news010.worldonline.dk...
> Da jeg er nybegynder, vil jeg gerne vide, hvilket abonnement man skal
> vælge til en 14 årig dreng?
> Han skal vel ringe 1-2 timer pr. måned, kun lidt sms.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.423 / Virus Database: 238 - Release Date: 25-11-02

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 02-12-02 13:19

Hej Margit,

Hvis du opretter et abonnement hos Tiscali - vælg mobil på www.tiscali.dk - får du gratis abonnement, forudsat drengen taler for mindst 33 kr. pr. måned, svarende til 20 minutter pr. måned, og minuttakst på 1,50 incl. moms døgnet rundt og sms-er til 25 øre. Taletid kan kun fyldes op på internettet med Dankort eller kreditkort og tager kun få sekunder, og hvis din søn taler mere, end du fylder på, får I en email-advarsel før kortet lukkes. Så snart I fylder på kortet igen lukkes det straks op. En anden og meget VIGTIG fordel ved Tiscali er, at de bruger TDC's net, der så absolut har den bedste dækning i Danmark, uanset hvad Sonofon og andre påstår! Så vælg under alle omstændigheder en udbyder, der er tilknyttet TDC's net!

Hvis ikke du har købt mobiltelefonen, så overvej at købe en nyere brugt på www.dba.dk, der findes mange næsten nye telefoner til billige penge - men husk de skal ikke være simlåst ...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 15:21

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message news:IeCG9.2

> Det kan til gengæld være et dårligt valg, da det er muligt at bruge
kontoen
> selv om den går i minus.

Hos TELMORE har du mulighed for at tilmelde dig saldokontrol, som kan lukke
din konto, når det registreres, at saldoen er mindre end 0 kr.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 16:20

det skal gså siges at club blabla kun er billig hvis man ringer inden for
deres net og du tanker for min. 200 kr pr gang...

--
Mvh. Mikael Andresen
Golf 3 GTi ombygget til TD
9320 Hjallerup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 16:30

> det skal gså siges at club blabla kun er billig hvis man ringer inden
> for deres net og du tanker for min. 200 kr pr gang...

Det passer ikke. De benytter SONOFONs net, så er der ikke dækning, så kan
man slet ikke ringe.

Plus det med man SKAL tanke for 199,- er faldet væk.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 16:27

> det skal gså siges at club blabla kun er billig hvis man ringer
> inden for deres net og du tanker for min. 200 kr pr gang...

Hvis du tanker online kan du godt nøjes med 99,- kr. og stadig opnå den lave
takst.

*Fischer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 16:33

> Hos TELMORE har du mulighed for at tilmelde dig saldokontrol,
> som kan lukke din konto, når det registreres, at saldoen er mindre
> end 0 kr.

Ja, til 25,- kr. pr. måned. Så ville jeg hellere selv holde øje med kontoen.

*Fischer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 16:47

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in message news:asfua1
>
> Det passer ikke. De benytter SONOFONs net, så er der ikke dækning, så kan
> man slet ikke ringe.

Sonofon har Danmarks bedste dækning. De dækker 99 % af Danmark, også i
storebæltstunellen.

Såå...man kommer vidst ikke ud for ikke at kunne ringe.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 16:48

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message news:P4LG9.2970
>
> Ja, til 25,- kr. pr. måned. Så ville jeg hellere selv holde øje med
kontoen.
>

Ja, men det er stadig en mulighed du ikke nævnte. Derfor gjorde jeg det.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-12-02 16:50

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@SPAMMMhotmail.com> wrote in message

> Sonofon har Danmarks bedste dækning. De dækker 99 % af Danmark, også i
> storebæltstunellen.

Sorry...skulle have stået 97 %.