/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
drikke svamp
Fra : karin42
Vist : 3210 gange
50 point
Dato : 10-04-06 09:05

for nogle år siden var det meget fremme med en svamp der skulle stå i sukker og te en tid hvorefter den kunne drikkes ! er her en der kender navnet , og evt. hvad den egenlig var god til ?
venlig hilsen karin

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 10-04-06 09:07

En tilføjelse : jeg hørte dengang at den faktisk kunne være farlig at drikke !

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-04-06 09:13

Et det "Kombucha-te" du efterlyser ?

http://www.kombu.de/denmark.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-04-06 09:14

Det lyder som en bakteriebombe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-04-06 09:52
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-04-06 10:13

Jeg prøvede Kefirsvampen for at få det bedre med min allergi, men aldrig har jeg haft det så slemt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-06 11:08

http://www.fiduusen.dk/?dokument=http://www.fiduusen.dk/andet/vandkefir.html&referrer=http://www.google.dk/search?q=kefir&hl=da&lr=lang_da&sa=X&oi=lrtip9

Kefir hedder den.
Det er denne her, hvor den, dengang den var så populær, blev opreklameret til at være årsag til den høje alder som folk i Kaukasus opnåede.

Ingen ved dog vist med sikkerhed, om det er en sand historie, eller bare en mere af de velsignelser som forskellige naturpræparater bliver påhæftet, hver gang de dukker op som modefænomen.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-06 11:13

Fra linket:

Citat
Nervesygdomme - indvortes svulster - Bronkitis - Alle slags sclerose - Hjertesygdomme - Smitsom gulsot - Galde - nyremave/tarmsygdomme - Diarré - Hård mave - Blodmangel - Ustabilt blodtryk - Udslet og eksem.

I forbindelse med langvarige og alvorlige sygdomme må kefir drikkes regelmæssigt morgen, middag og aften, ca. 1/2 liter af gangen.

24 timer gammel kefir, 1/2 liter af gangen, virker imod hård mave.
Har man haft hård mave i 2-4 uger, skal der også drikkes kefir om natten.
48 timer gammel kefir normaliserer afføringen og ældre kefir virker imod diarré.

Daglige mængder:

Astma 1 liter i længere tid.
Blodmangel 1 liter, særligt slemt 2 liter. Efter 3 måneder er blodprocenten normal.
Blærebetændelse 1 liter. Også i forbindelse med nyreproblemer.
Bronkitis 1 liter.
Galdesygdomme 1 liter. Efter 2-6 måneder er galden i orden.
Maveproblemer 1 liter i 2 måneder.
Nervesygdomme 1 liter.
Udslet 1/2 liter. Derudover skal kefirsvampen påsmøres og skal tørre på det angrebne sted. Behandles ansigtet eller hænder, kan det vaskes af om morgenen. Efter 2-4 uger er selv de allerværste udslætangreb forsvundet.

Jeg tror aldrig på den slags "mirakelmidler , der påstås at virke mod alt fra depressioner til hæmorroider

Tænk hvad sundhedssystemet kunne spare af penge hvis det var så enkelt, at de bare kunne stikke folk en (i virkeligheden lettere giftig) svamp i en balje vand.

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-04-06 11:28

Kefir....det har ikke noget med te og sukker at gøre.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-06 12:09

Nej jakjoe, det har du vist ret i

http://www.kombuchasvampen.dk/snyd.htm

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Jonn87

Modtaget 50 point
Dato : 27-04-06 19:25

hihi den havde min mor engang og vi kaldte den endda ved navn
Den skulle være sund og drikke af, men smager ikke overdrevet godt men dog heller ikke så dårlig at man ikke kunne drikke den.. jeg syntes ikke jeg kunne mærke nogen forskel efter at ha' drukket af den men det kan jo også være svært at mærke sådan noget..
har lige fået min mor til at finde ud af hvad den hedder den svamp.. skriver om lidt..

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 27-04-06 19:30

den hedder KOMBUCHA

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 27-04-06 19:44

Tak for svaret Jonn87.
så fik vi det opklaret

mdn jeg tror nok jeg holder mig fra den - har det lige så godt

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-04-06 01:10

Der er ingen grund til at spørge Jonn87´s mor....når svaret var givet 10-04-06 09:13

mvh
jakjoe