/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Svalehaleplader+armeringsjern?
Fra : grovfugl
Vist : 5800 gange
150 point
Dato : 10-04-06 00:35

Hej

Jeg er ved at få lavet bad i en lejlighed i kbh. Der har murerne støbt oven på svalehaleplader (med gulvvarme).
Jeg har dog en emsig underbo der bliver ved med at påstå at der skal armeringsjern i.

Kan dette passe?
Og evt hvor står der at lewispladerne er godkendt som armering, så jeg kan lukke munden på ham.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 10-04-06 09:47

Det skulle vist ikke være nogle regler omkring det. Kan du ikke bare sige til ham at du har sat armeringsjern i

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 10-04-06 10:43

Om der skal være armering i en konstruktion eller ej, afhænger af bæreevnen af svalehalepladen.
På hjemmesiden www.eftex.dk/lewis.htm kan man se levarandørens anvisninger i brugen af pladen. Her er ingen tale om armering, men kun om afstand mellem understøtninger af pladen. Ved mindste tykkelse på overbeton, vil man ikke kunne overholde normens krav om dækningslag på armering, hvorfor der her vil være absolut utilrådeligt med armering.
Print siden ud til din underbo, det burde overbevise enhver med teknisk indsigt.

God fornøjelse
SkipperSej

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 10-04-06 20:24

Det ses ikke at der er krav om armeringsjern, Vi har lige lavet et badeværelsesgulv på 1. sal med Lewisplader, armeringsnet og gulvvarme, men armeringsnettet er kun for at holde gulvvarmeslangerne på plads, Lewispladerne i sig selv er nok, armeringsnettet er kun luksus.
Mvh Kissan