/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Deportation af avisbud
Fra : michaelmoeslund
Vist : 1598 gange
200 point
Dato : 09-04-06 10:01

Vi har grund op til en færgevej, og er beæret af et avisbud der ikke har forståelse for funktionen af en havelåge

Jeg har tendens til at blive en kende frustreret, når vores 2 årige dreng skal ud i haven og lege, og lågen så står åben, med en cykelsti imellem han og stressede fredagsbillister...

Her til morgen var det så galt igen, så efter at have hidset mig lidt ned igen, spekulerer jeg så på hvad
vi kan gøre, Politikkens servicenummer har en ventetid der er længere end vagtlægens!

Må man lægge sig i nedgravet flyverskjul, pågribe sjoveren, og deportere ham/hende til Timbukto??

Gode forslag modtages...

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 09-04-06 10:05

Hvad med at montere en fjederanordning på havelågen, så den lukkes automatisk. Så behøver du ikke at stresse dig selv over et uopdragent avisbud.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 09-04-06 10:11

Hmhmhm..

En klapvogn fuld af overforbrug og en glad unge, ind igennem en fjederpåvirket havelåge... mhmhmhhh

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 09-04-06 10:28

Sæt postkassen udenpå havehegnet og lås lågen. Monter evt også en ringeklokke derude.

Lidt besværligt for jer selv, men sikkert for barnet.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-04-06 10:40

Sæt skilte op - Postkasse --> - så avisbudet tilsidst ender på færgen...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-04-06 10:52

Nu kan alle andre end avisbudet jo i teorien "komme til" at åbne lågen eller lade den stå åben efter sig.

Så jeg vil da mene, at det er jeres ansvar at tjekke, at barnet ikke kan forlade grunden når I lukker ham ud.

Og som nævnt, avisbudet kan vel klares med montering af avisrør eller postkasse uden for lågen.

mvh dova

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 09-04-06 11:05

Selvfølgelig er det da vores ansvar, det jeg bliver harm over, er den fuldstændige mangel på forståelse og respekt for almindelig opførsel

Det må vel ende med en postkasse uden for lågen..

Men helt ærligt hvor svært kan det være at forstå, at det er en god ide at lukke havelågen efter sig...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-04-06 11:13

Vore avisbud havde det med at vende knallerten hen over bedet med de første fremspirende blomster on foråret.

Vi satte en venlig seddel til ham på postkassen. Siden er det ikke sket.

De ubetænksomme unge mennesker, er måske i grunden venlige , men har brug for et lille praj, fordi de ikke har tænkt over problematikken.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-06 11:21

I disse tider skal man ikke forvente service fra underbetalte avisbude og reklameomdelere og da du ikke selv kan magte at sætte noget klemme, hvis lågen lukkede automatisk og du skal ind med pakkenellikerne hvordan kan du så forvente at omdelerne skal. De skal ind temmlig mange flere steder end du.
Det her handler vist mere om din magelighed end avisbudets.

Vi er da mange der kender problemet med åbne havelåger og er det ikke børn så er det hunden osv.
Vi lever i en tid hvor enhver må tage vare på egne ting, at det så er trist er det ikke noget ved, men hvad med at indleve dig lidt i avisbudets situation, der skal muligvis lukkes mange havelåger på en rute hvis man skal være venlig og du kan faktisk ikke kræve det.
Du kan da forsøge med en venlig henstilling på et lille skilt på indersiden og så en eller anden lille opmærksom i ny og næ for at vise du sætter pris på venligheden.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-06 11:54

Ja...... godt gjort og så trækker det på jordbærrene.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-04-06 12:04

Forslag:
Montere en havelågefjeder. (den findes)
En sten inde i haven som er stor nok til at holde havelågen og lille nok til lige at skubbe hen, mens overforbruget og den lille drøner i gennem.

Alternativt:
Montere et katapult som kan sende posten/reklamerner op i en kasse nærmere huset.
Husk advarselsskilt så dine gæster ikke havner i kassen med fare for at den går i stykker.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 09-04-06 13:54

>BjarneD... du har sgi nok ret...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-04-06 14:20

Bed budet om at smide avisen ind over låge og det hele - lissom, de gør det i united buff.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-04-06 14:22

michaelmoeslund , jeg kender det jo fra mig selv.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-04-06 14:53

En fjeder på lågen er det eneste rigtige, når der er små børn som ikke må kunne komme ud ved egen hjælp, - og så et beslag, som kan holde lågen åben for jer selv, - når I skal ind med jeres overforbrug. Og husk så lige at få lukket lågen igen, når I selv er inde med det hele!. - Og til allersidst, - byd budet indenfor, giv ham/hende en varm kop kakao og fortæl om jeres problem, - så skal I se, - med venlighed fra jeres side, - bliver budet smittet, - og alt bliver fryd og gammen.
Ammitz

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-04-06 18:19

Amnitz - dér har du fat noget, mange glemmer

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-04-06 19:01

Hva' med at opsige avisabonnementet ?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 200 point
Dato : 09-04-06 19:20

Nu har jeg det.
Du skal købe nogle bananer.
Læg skrællen lige mellem lågestolperne.
Når så avisbudet er ved at falde/glide........så griber han/hun efter lågen ...........og den smækker i.
Smart ikke.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-04-06 20:01

Hej Camillasmoster!
Tak for din sympati, - jeg beskæftiger selv 4 søde unge mennesker på ml. 14-16 år hver eftermiddag efter skoletid. Nogle er af andre blevet kaldt "rødder". Men når man bare gider tage sig af dem, - tale pænt til dem, - og værdsætte dét de nu er i stand til at udføre - uden at have erfaring, - så er de utroligt villige til at gøre alt, for at få et skulderklap. Mange af de unge jeg igennem tidens løb har beskæftiget, - er tidligere avisbude, - og jeg mener simpelthen, - at de prøver at gøre os alle tilfredse, - men hvis de ikke véd, vi ønsker de skal gøre tingene anderledes, end den måde de selv synes det skal gøres på, - så kan vi jo ikke forlange det af dem. Heller ikke unge avisbude er tankelæsere!
Fortæl dem hvad du ønsker, - på en venlig måde, - og du får det fra en glad und pige eller dreng!
Venlig hilsen Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 09-04-06 21:03

Tak for svaret e.c.

Det er vist mere til min humor, at lægge en skræl til vedkomne, end at servere kakao til en der skaber mere arbejde og kontrolleren end der er i forvejen

Og hvis buddet er så ungt og underbetalt, så forstår jeg ikke helt at han/hun kører i en bil der er MEGET nyere end vores

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-04-06 21:07

Tak - men dette var måske en idé
Citat
Forslag:
Montere en havelågefjeder. (den findes)
En sten inde i haven som er stor nok til at holde havelågen og lille nok til lige at skubbe hen, mens overforbruget og den lille drøner i gennem.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 10-04-06 08:08

Ja det skal jo nok ende med, at vi får løst det på en fornuftig måde

Overvejer at blænde lågen af, da vi har en der åbner ud til en meget mere stille vej

Indlægget var vel også for at komme af med lidt damp....